رسانه‌ها با ایجاد امید دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند
کد خبر: 4166297
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

رسانه‌ها با ایجاد امید دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند

امام جمعه موقت ملایر گفت: اطلاع‌رسانی از دستاوردهای دولت ضعیف است و امروز در عصر رسانه، اطلاع رسانی یک هنر است و رسانه‌ها باید با ایجاد امید برای مردم اوضاع و دستارودها را در کشور تبیین و تقویت کنند.

کد خبر: 4166297 به گزارش ایکنا از همدان حجت‌الاسلام احسان ترکاشوند امروز جمعه دهم شهریور ماه درخطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی  اظهار کرد: مسلمان بودن و شیعه بودن ما یکی از بزرگترین نعمات و داشته‌های ما است و همین که ولایت امیرمومنان علی(ع) را داریم بزرگترین نعمت است.

وی با اشاره به اینکه عاشقان و ارادتمندان  به امام حسین(ع) در روز قیامت سخن گفتن با امام(ع) را بر بهشت ترجیح می‌دهند، افزود: ایام اربعین ایام زیارت خاص سید الشهدا(ع) معرفی شده است و در سیره اهل بیت زیارت اربعین وجود داشته است.

 امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه هیچ کس فکر نمی‌کرد روزی برسد که مثل امروز شاهد حضور میلیونی عاشقان در پیاده‌روی اربعین باشیم گفت: از لحظه‌ای که زائر نیت زیارت می‌کند تا زمانی که برمی‌گردد، در نزد امام حسین(ع) ارزش ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به برپایی موکب‌های حسینی در ملایر و موکب برون مرزی بقیه الله(عج) در کربلا  تصریح کرد: این موکب‌ها از کمک‌ها و نذورات مردمی  برپا شده  و این توفیقی است که مردم ملایر در مسیر زائران اربعین قرار دارند و به اندازه توان خود کمک کرده و این کمک‌ها ادامه دارد که در این زمینه از مردم حسینی ملایر تقدیر می‌کنیم.

 ترکاشوند با اشاره به اینکه در روایات بر زیارت کربلا تاکید شده افزود: امروز که راه کربلا باز است اگر کسی شرایط و توان طی این مسیر را دارد به زیارت برود و اگر خودش نمی‌تواند برود، در راهی کردن زائران کمک کند که این خود نیز ثواب زیارت را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دهم شهریور سالروز تشکیل پدافند هوایی خاتم النبیا اشاره کرد و گفت:  امنیت امروز ما مدیون نیروهای نظامی و انتظامی است وهمه سرباز ولی خدا در عصرغیبت هستیم .

خطیب جمعه موقت ملایر به دیدار سالانه رهبری با هیئت دولت در هفته جاری اشاره کرد و افزود: فرمایشات رهبری در خصوص دولت سیزدهم در واقع حمایت از این دولت بود که البته ایشان از دولت‌های گذشته نیز حمایت داشتند.

 وی با اشاره به اینکه از نگاه رهبری دولت شهید رجایی یک دولت انقلابی و الهی و کار برای مردم بود و مزد زحمات خود را با شهادت گرفتند افزود: نباید به خاطر برخی نارسایی‌ها و وضع نابسامان معیشت خدمات دولت و تلاش‌های دولتمردان را نادیده بگیریم باید دستاوردهای دولت را در همه عرصه‌ها ببینیم.

ترکاشوند با گریزی به دستارودهای دولت از نگاه رهبری گفت: تعامل با دولت‌ها و سیاست خارجی و ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه، خدمت رسانی به مردم ، حضور و ارتباط رئیس جمهور در بین مردم از جمله این دستارودها است، ما در دهه ۹۰ اقتصادی نابسامان داشتیم چندین سال برای ایجاد تغییرات طول می‌کشد، توقع نداشته باشیم این مشکلات اقتصادی و معیشتی در دوره کوتاهی حل شود.

 امام جمعه موقت ملایر گفت: اطلاع‌رسانی از دستارودهای دولت ضعیف است، در عصر رسانه، اطلاع‌رسانی یک هنر است و رسانه‌ها باید با ایجاد امید برای مردم اوضاع و دستارودها را در کشور تبیین و تقویت کنند.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی تصریح کرد: بانکداری اسلامی از برکات جمهوری اسلامی  است که که در کلام امام و رهبری بیان شده  و بانکداری اسلامی باید اجرایی شود، در بانکداری بر اسلامی بودن تاکید شده و باید بر اساس موازین شرعی وام داده شود.  

انتهای پیام
captcha