اربعین باعث وحدت شیعه و سنی خواهد شد
کد خبر: 4166302
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
خطیب جمعه اراک:

اربعین باعث وحدت شیعه و سنی خواهد شد

خطیب جمعه اراک بیان کرد: اربعین منجر به وحدت شیعه و سنی و عزت اسلام و اهل بیت(ع) خواهد شد و شمار بسیاری از مسلمانان افغانستانی، پاکستانی و ... آمده‌اند تا در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، امام جمعه اراک، امروز، ۱۰ شهریور، در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه که در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه تقوا و قیام برای خدا، کلید عزت، شرف و سربلندی انسان‌هاست، افزود: میدان، میدان امتحان بزرگ الهی است و باید جایگاه و نقش خود را در میدان حق علیه باطل مشخص کنیم تا به سعادت برسیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی احسان، نیکوکاری و یتیم نوازی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه اگر فرهنگ‌های اسلامی و علوی در جامعه رواج پیدا کند، مشکلات اقتصادی از بین خواهد رفت و هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: دولت‌ها باید به دنبال حقوق مردم، حمایت از مظلومین و مقابله با ظالمان باشند. حفاظت از مرزهای جغرافیایی، اعتقادی و فکری مردم نیز از وظایف مهم دولت‌هاست.

وی گفت: مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) چراغ راه هدایت انسان‌ها هستند. باید با قدرت در مقابل افراد خودفروخته و بیگانه در جنگ ترکیبی که در جریان است بایستیم و اجازه ندهیم دشمنان با ماهواره و فضای مجازی جوانان ما را گمراه کنند. در شرایط کنونی هوشیاری بسیار لازم است و باید نقشه‌های شوم دشمن را در همه زمینه‌ها خنثی کنیم. دشمنان صدها سال ملت ایران را غارت کرده‌اند و دیگر نخواهیم گذاشت این اتفاقات دوباره تکرار شود.

خطیب جمعه اراک با بیان این مطلب که برای مدیریت هر کاری، انسان‌های باکفایت همچون شهیدان رجایی و باهنر لازم است، اظهار کرد: تنها راه مهار تورم، رونق تولیدست. دولت و مجلس باید در برنامه هفتم در رشد تولید ناخالص ملی و مهار تورم نقش ویژه‌ای داشته باشد. ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه بانک‌های کشور باید به سمت تولید برود. بانک‌ها دقت داشته باشند که وام صوری جایز نبوده و حرام است و اعتبارات بانکی تنها باید صرف روشن شدن چراغ تولید در کشور شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: با مدیریت شایسته کشور باید رشد تولید ۸ درصدی محقق شود. همچنین امیدواریم با تلاش و مدیریت مسئولین استانی و کشوری، ۳ هزار واحد صنعتی در استان مرکزی نقش آفرینی ویژه‌ای در کشور داشته باشند و با صادرات تولیدات صنعتی استان، میلیون‌ها دلار ارزآوری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اربعین منجر به وحدت شیعه و سنی و عزت اسلام و اهل بیت(ع) خواهد شد و شمار بسیاری از مسلمانان افغانستانی، پاکستانی و ... آمده‌اند تا در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند، افزود: اربعین یک فرصت طلایی است و باید قدر دانست. زمان صدام چنین فرصت‌هایی نبود، او ۴۰۰ هزار نفر را کشت تا مردم در کربلا حضور نداشته باشند. اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، راه کربلا دوباره باز شده و میلیون‌ها انسان عاشق، دلداده و ایثارگر برای زیارت امام حسین(ع) راهی کربلا می‌شوند.

امام جمعه اراک افزود: انقلاب اسلامی با توپ و تانک پیروز نشد، بلکه با راهپیمایی‌های عاشورایی پیروز شد. این راهپیمایی نشان دهنده ایمان، وفاداری و شجاعت مردم است و به دشمنان پیغام بزرگی می‌دهد که مردم ایران و اسلام همچنان متحد و پیرو راه اسلام و انقلاب هستند.

انتهای پیام
captcha