«مرزبانان عاشورایی» به رشته تحریر درآمد
کد خبر: 4166408
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
معرفی کتاب؛

«مرزبانان عاشورایی» به رشته تحریر درآمد

کتاب «مرزبانان عاشورایی» با مصاحبه و تدوین «روح‌الله زینالی» و با هدف شرح زندگینامه «شهدای بیله‌سوار و جعفرآباد» به رشته تحریر در آمده است.

کتاب «مرزبانان عاشورایی»به گزارش ایکنا از اردبیل، کتاب «مرزبانان عاشورایی» با مصاحبه و تدوین روح‌الله زینالی شرح زندگینامه شهدای شهرستان بیله سوار و جعفرآباد به رشته تحریردر آمده است. این کتاب در ۳۹۶ صفحه و در ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات «ساوالان ایگیدلری» منتشر شده است.

کتاب «مرزبانان عاشورایی» ضمن مرور زندگینامه شهدای شهرستان بیله سوار و جعفرآباد به خصوصیات اخلاقی و ولایت‌مداری این شهدا پرداخته و شهدا را به عنوان الگوی مقاومت و ایثار معرفی می‌کند.

در بخشی از متن این کتاب آمده است:
«من یوسف هستم راوی زندگینامه جوانمردی از جوانان غیور مرزنشین بیله سوار و برادر شهید «یعقوب خاکپور»  اواخر سال ۵۶ برای کار کردن باهم به تهران رفتیم؛ بعد از کار سعی کردیم در تجمعات انقلابی شرکت داشته باشیم.
نوبت به خدمت سربازی من رسیده بود، بعد از طی مراحل ثبت نام به خدمت اعزام شدم و به یعقوب گفتم تا تمام شدن خدمت سربازی من صبر کن، مدتی بعد مخفیانه و داوطلبانه اقدام به خدمت سربازی کرده بود و از طریق لشکر ۲۱ حمزه به آموزش و از آنجا به مناطق جنگی اعزام و به مدت ۷ ماه در جبهه حضور داشت. من بعد از اطلاع، مرخصی گرفته و به دنبال او رفتم تا اینکه در اهواز پیدایش کردم و موفق شدم در عملیات فتح المبین با او در یک جبهه باشم».

انتهای پیام
captcha