انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی سمنان و دانشگاه بین‌المللی ابن‌سینای گرجستان
کد خبر: 4166632
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی سمنان و دانشگاه بین‌المللی ابن‌سینای گرجستان

جهاد دانشگاهی استان سمنان و کالج بین‌المللی ابن سینا گرجستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی سمنان و دانشگاه بین‌المللی ابن‌سینای گرجستان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان عصر روز گذشته، 11 شهریور از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی سمنان و دانشگاه بین‌المللی ابن سینای کشور گرجستان خبر داد.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان و رئیس کالج بین‌المللی ابن سینا کشور گرجستان در سمنان امضا و تبادل شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان متذکر شد: به منظور توسعه پژوهشهای کاربردی، رفع مشکلات صنایع و سازمانها در کشور و پاسخگویی به مهمترین ضرورتهای جامعه اسلامی ایران، لازم است بین دانشگاه و سازمانها و شرکتها به عنوان کانون کسب خودکفایی و مبدأ تحولات، ارتباطی نزدیک و متقابل وجود داشته باشد.

منصفی‌راد با تأکید بر اینکه در سایه این ارتباط می‌توان با استفاده از مشارکت دانشمندان و پژوهشگران دانشگاهی ملی و بین‌المللی و مراکز علمی و صنعتی موجبات ارتقای علمی و تحقیقاتی کشور را فراهم نمود افزود: با توجه به این اهداف، این تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین جهاد دانشگاهی استان و کالج بین المللی ابن سینای کشور گرجستان منعقد می‌گردد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به عناوین همکاری‌های پژوهشی این تفاهم‌نامه گفت: همکاری دوجانبه در راستای تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی توسط دو طرف، همکاری دوجانبه در راستای ایجاد بانکهای اطلاعاتی از محققین و متخصصین فعال دانشگاهی در زمینه های مورد نیاز تحقیقاتی و پژوهشی هر دو واحد، ایجاد شرایط لازم برای برگزاری فرصتهای مطالعاتی و پژوهشی اساتید و دانشجویان بنا به اولویت‌های پژوهشی و طرحهای در دست اجرا و ارزیابی و احصاء مشکلات راهبردی منطقه‌ای و ملی در قالب مشارکت‌های دوجانبه و تدوین طرح‌های پژوهشی و فناورانه به منظور ارائه راهکار علمی در جهت رفع چالش‌های مد نظر، از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه در حوزه پژوهشی است.

منصفی‌راد همکاری متقابل در زمینه فناوری اطلاعات و ایجاد دوره‌ها و دانشگاه مجازی طبق ضوابط و مقررات، تحقیق و توسعه در راستای فناوری‌های نوظهور در حوزه پزشکی و توسعه توان طرفین در این زمینه، معرفی توانمندی‌ها و استعداد دو طرف قرارداد در کلیه زمینه‌های مورد نظر(آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و دانشجویی)، کسب فناوریهای پیشرفته موردنیاز در حوزه درمان پزشکی و همچنین همکاری دوجانبه در راستای احصاء مشکلات و رفع کمبودهای حوزه ی کشاورزی و دامپروری هر دو کشور نیز از سایر موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

به گفته وی؛ با امضای این تفاهم‌نامه، همکاری طرفین در جهت معرفی، بازارسازی و فروش محصولات فناورانه واحدها در مقیاس بین المللی، ایجاد زیرساخت فروش خدمات مشاوره‌ای و آنلاین توسط اساتید و پژوهشگران حوزه کشاورزی و دامپروری واحدها، استفاده از توانمندیهای دانش پژوهان و صدور مدارک مهارتی با ۸ سطح، کمک به اجرای فعالیتهای حوزه تجاری‌سازی (سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان)، توسعه پیدا می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان یادآور شد: همکاری و تعامل با مرکز آموزش مهارتی و تخصصی، همکاری با پارک علم و فناوری و مرکز رشد، همکاری رسانه‌ای، همکاری دو جانبه در استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی و امکانات آموزشی موجود برای استفاده دانشجویان و نیز تبادل دانشجو، فراهم نمودن ظرفیت کافی و شرایط مناسب برای انجام دوره‌های کارآموزی دانشجویان در دانشگاه نیز از موضوعات دیگر این تفاهم‌نامه همکاری است.

انتهای پیام
captcha