خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی سیل در شمال آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4166946
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی سیل در شمال آذربایجان‌شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیل شبانگاه هفتم شهریور جاری در شهرستان‌های شمالی استان گفت: این سیل به اراضی کشاورزی و باغی، احشام، خودروها و واحدهای مسکونی و دامی ۶ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، امروز، 13 شهریورماه، در جلسه اضطراری مدیران و مسئولان استان در خصوص سیل اهر اظهار کرد: بر اساس هشدار نارنجی در دو مرحله از طریق هواشناسی سیل در شهرستان‌های شمال استان اتفاق افتاد و چندین شهرستان و روستا را با اختلال و خسارت روبه‌رو کرد.

وی افزود: در شهرستان خداآفرین ۲۵ روستا درگیر سیل شده و خسارت ۲۳ میلیارد تومانی در برداشت، در شهرستان ورزقان ۵ روستا با خسارت ۱۷ میلیارد تومان، در کلیبر ۲۹ روستا با خسارت ۵ میلیارد تومان، در شهرستان هوراند ۱۷ روستا با  ۱۷ میلیارد تومان خسارت و در شهرستان اهر ۳۱ روستا با ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت ایجاد شده است.

هنربر، ادامه داد: تخریب پل، کانال و اماکن عمومی، واحدهای صنعتی تجاری و زیرساخت‌های آب و برق و گاز جزو مواردی بودند که بیشترین خسارت را دیده‌اند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، افزود: وسعت سیل در شهرستان اهر بیش از سایر شهرستان‌ها بود و در این شهرستان ۳۱ روستا بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

انتهای پیام
captcha