استقبال 250 مسجد بریتانیا از عموم مردم
کد خبر: 4167177
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

استقبال 250 مسجد بریتانیا از عموم مردم

با مشارکت 250 مسجد در سراسر بریتانیا، مراسم روز درهای باز مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، روز درهای باز مساجد بریتانیا هر سال از سوی شورای مسلمانان بریتانیا، که سازمانی مستقل و نماینده بیش از ۵۰۰ مسجد، مرکز اسلامی، خیریه و مدرسه اسلامی است، برگزار می‌شود.

این ابتکار، مساجد را تشویق می‌کند تا روز درهای باز را برای استقبال از همسایگان از همه ادیان برگزار کنند. شورای مسلمانان بریتانیا این طرح ملی را که در سال 2015 آغاز شد، مدیریت می‌کند.
با این باور که باز کردن درهای مساجد ساخت پل دوستی بین مردم است، ده‌ها مسجد در سراسر بریتانیا ماه آینده درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز و از همسایگان خود از تمام مذاهب استقبال خواهند کرد.

در این رویداد که برای 23 تا 24 سپتامبر 2023 (1 تا 2 مهرماه) برنامه‌ریزی شده است، بیش از 250 مسجد از سراسر بریتانیا به این ابتکار عمل خواهند پیوست.

شورای مسلمانان بریتانیا در بیانیه‌ای نوشت: رویداد «از مسجد من دیدن کنید» ابتکاری ملی است که توسط شورای مسلمانان بریتانیا حمایت می‌شود و بیش از 250 مسجد در سراسر بریتانیا را تشویق می‌کند تا این برنامه را برای پذیرایی از همسایگان خود از همه ادیان و ایجاد پل‌هایی در میان جوامع برگزار کنند.

مساجد در بریتانیا چندین دهه است که روز درهای باز را برای جوامع محلی خود برگزار می‌کنند. این طرح که تحت نظارت شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) برگزار می‌شود، سال گذشته به بیش از 250 مسجد افزایش یافت.

گرچه بسیاری از مساجد به صورت مرتب مراسم درهای باز مسجد را با هدف زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام و آشنایی بیشتر با مسلمانان برگزار می‌کنند، یک بار در سال نیز با هماهنگی شورای مسلمانان بریتانیا این برنامه را به صورت همزمان برپا می‌کنند.

اکنون، نمایندگان مجلس و سیاستمداران از جمله نخست‌وزیر، رهبر مخالفان و شهردار لندن هم در این ابتکار شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha