اربعین یکی از نشانه‌های حقانیت امام حسین(ع) است
کد خبر: 4167386
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

اربعین یکی از نشانه‌های حقانیت امام حسین(ع) است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان غربی گفت: اربعین یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها برای اثبات حقانیت امام حسین(ع) محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان غربی، امروز 15 شهریور، در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی که در مسجد جامع سلماس برگزار شد، گفت: اربعین یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها برای اثبات حقانیت امام‌حسین(ع) بوده و درست بودن راه، اهداف و آرمان‌های ایشان در چنین روزی برای جهانیان عیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، ملت‌های آزاده همواره مدافع جبهه حق بوده‌اند، اضافه کرد: پس اینکه می‌بینیم چنین روزی مسلمانان اقصی نقاط جهان رو به سوی یک مقصد واحد حرکت می‌کنند، همین موضوع به خودی خود حقانیت امام حسین(ع) را ثابت می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان غربی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده عظمت بی‌بدیل امام حسین(ع) است، همچنین در چنین روزی میزان عشق و ارادت مسلمانان به اهل بیت، عصمت و طهارت(ع) در جهان روشن می‌شود.

حجت الاسلام فیاضی تصریح کرد: اربعین واژه مقدسی است، به‌طوری‌که پیامبر گرامی اسلام(ص) به جابربن عبدالله انصاری درباره اربعین امام حسین(ع) سفارش کردند و فرمودند هر قدمی بردارید ثواب حج عمره دارد.

وی افزود: در گذشته امکان سفر به صورت امن و آسوده میسر نبود، مردم به طرق مختلف به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شدند، اما اکنون با وجودی که امکانات رفاهی، حمل و نقل عمومی وجود دارد، مردم با تحمل سختی‌های بسیار و گرمای ۵۰ درجه با پیاده‌روی سنگین به کربلا سفر می‌کنند ، که این از عشق آنها به اهل‌بیت(ع) نشات می‌گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان غربی اضافه کرد: اربعین یکی از نشانه‌های حقانیت امام حسین(ع) و تشیع است، پیاده‌روی اربعین یک مانور با عظمت اسلامی است، که قدرت تشیع و اسلام را به دنیا نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha