حمایت از تشکل‌های قرآنی در رأس مطالبات و اعتبارات قرار گیرد
کد خبر: 4167635
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

حمایت از تشکل‌های قرآنی در رأس مطالبات و اعتبارات قرار گیرد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حمایت از تشکل‌ها با اولویت مناطق محروم از پیشنهادات ماست، گفت: حمایت از تشکل‌های قرآنی باید در رأس مطالبات و اعتبارات قرار گیرد و در سبک آموزشی مباحث قرآنی، حمایت از این مراکز جایگاه ویژه پیدا کند.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در مورد وضعیت برنامه و بودجه قرآنی استان در سال جاری اظهار کرد: اعتبارات سال جاری شش میلیارد و 589 میلیون و 800 هزار ریال بوده که از این مقدار، سه میلیارد و 960 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق دارالقرآن و دو میلیارد و 629 میلیون و 800 هزار ریال از محل اعتبارت استانی تا پایان سال تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات تخصیص پیدا کرده است، افزود: امسال با توجه به پیگیری‌ها، تخصیص اعتبارات به برنامه‌های متنوع مطلوب بوده، اما هنوز جای کار دارد و از طرفی تنها نباید روی کاغذ بماند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اعتبارات مشابه سال گذشته بوده است، تصریح کرد: اعتبارات در حوزه‌های مختلفی صرف می‌شود که شاخص‌ترین آن حمایت از برگزاری دوره‌های تخصصی و تربیت کادر متخصص آموزشی، برگزاری دوره اعطای مدرک تخصصی، برگزاری محافل قرآنی و جشنواره‌ها و ارتقای دانش مهارتی مدیران تشکل‌های قرآنی است.

سلمانی با بیان اینکه تولید محتوای مکتوب و الکترونیک در راستای جهاد تبیین، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، آشنایی با سبک زندگی قرآنی، اجرای برنامه‌های قرآنی در مناسبت‌های ملی و بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ موضوعی و منتخب قرآن کریم از دیگر برنامه‌های مورد توجه است، اظهار کرد: امسال باید بر روی تقویت تدبر در قرآن و مباحث ویژه در این راستا کار شاخص صورت گیرد.

وی حمايت از توانمندسازی كادر قرآنی و تعالی مديران فرهنگی بر پايه نظام انديشه قرآنی، حمايت از تأسيس پايگاه‌های قرآنی مساجد و حمايت از رويدادهای مسئله‌محور قرآنی با هدف حل مسائل واقعی كشور با رويكرد قرآنی را از دیگر اقدامات حوزه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد.

سلمانی با بیان اینکه حمایت از تشکل‌ها با اولویت مناطق محروم از پیشنهادات ماست، گفت: حمایت از تشکل‌های قرآنی باید در رأس مطالبات و اعتبارات قرار گیرد و در سبک آموزشی مباحث قرآنی، حمایت از تشکل‌های قرآنی جایگاه ویژه پیدا کند و این امر از مطالبات ماست که لازم است در دیدار مردم خراسان‌جنوبی با هبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر لزوم نگاه ویژه دولت به مباحث قرآنی اظهار کرد: متأسفانه باید گفت که اعتبارات قرآنی به نسبت حجم فعالیت‌ها کافی نیست و باید راهی برای عملیاتی‌سازی ایده‌های قرآنی با تخصیص بیشتر اعتبارات یافت.

سلمانی با بیان اینکه تشکل‌های قرآنی بسیار مظلوم بوده و حتی در تأمین مکان اجرای فعالیت‌ها ضعف دارند، یادآور شد: توجه دولت به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی و حمایت از آن‌ها کافی نبوده و نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

انتهای پیام
captcha