اختصاص بیلبوردهای سطح شهر مشهد به دهه پایانی صفر
کد خبر: 4167735
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
شهردار مشهد بیان کرد:

اختصاص بیلبوردهای سطح شهر مشهد به دهه پایانی صفر

محمدرضا قلندر شریف با بیان اینکه در اکران شهری تمام بیلبوردهای سطح شهر در اختیار دهه پایانی صفر است، گفت: ۱۸ پایگاه به‌صورت ۲۴ ساعته برای راهنمای زائران در اطراف حرم مستقر هستند. 

محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد، امروز ۱۸ شهریورماه، در جلسه خدمات سفر شهرستان مشهد که در محل قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد، اظهار کرد: همه امکانات شهرداری مشهد در تمام حوزه‌ها بسیج شده‌اند تا استقبال مناسبی از زائران داشته باشیم. در حمل‌ونقل درون‌شهری، اتوبوسرانی را برای سه شبانه‌روز پایانی ماه صفر آماده کرده‌ایم و اطراف حرم رضوی با ۲۵۰ دستگاه اتوبوس تقویت شده است. در همه مراکز اسکان اضطراری سرویس ویژه قرار دادیم، که زائران را ۲۴ ساعته در سرفاصله حداقلی و به‌صورت رایگان به حرم مطهر رضوی منتقل می‌کنند.

قلندرشریف با بیان اینکه در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی به انجام رسیده است، ادامه داد: موکب‌ها، حسینیه‌ها و مراسم نمایش‌های آیینی از سراسر کشور از جمله برنامه‌های فرهنگی دهه پایانی ماه صفر است. پویش هر محله یک زائر را امسال پررنگ‌تر خواهیم داشت. از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام، استقرار ۵ ایستگاه استقبال از زائران پیاده است.

شهردار مشهد ادامه داد: پویش «نایب‌الزیاره» و «قرار زیارت» برای کمک به حاشیه شهر مشهد، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است، تا افراد بتوانند در این روزها به حرم مطهر رضوی مشرف شوند، همچنین در اکران شهری تمام بیلبوردهای سطح شهر در اختیار دهه پایانی صفر است. علاوه بر ۱۳۷ شماره ۰۵۱۳۱۳۵ نیز در خدمت زائران است و ۱۸ پایگاه به‌صورت ۲۴ ساعته برای راهنمای زائران در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر هستند. 

در ادامه مهدی یعقوبی، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: از یک ماه گذشته برنامه‌ریزی‌ها در خصوص دهه پایانی صفر انجام شده و تمام نیروهای پاکبان در سه شیفت کاری در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه قصد داریم از دو روز آینده از عمق ۱۰ کیلومتری در هفت محور ورودی به شهر، به نظافت بپردازیم، بیان کرد: با هماهنگی فرمانداری مشهد، سرویس بهداشتی و دوش‌های سیار در مراکز اسکان اضطراری و موکب‌ها نصب شده است. 

یعقوبی بیان کرد: امسال کار جدیدی طراحی شده و آن، استفاده از ظرفیت نوجوانان است. ١۵٠ نفر از نوجوانان باشگاه «مانا» برای خدمت‌رسانی به زائران آموزش‌ دیده‌اند و قرار است در عرصه میدان شهدا حضور داشته باشند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در حوزه ایمنی، تنظیف شهری و تفکیک زباله خدمات لازم ارائه خواهد شد و به تمام نیروها آموزش‌های لازم داده شده است. ماشین‌آلات پسماند شهرداری به دلیل اینکه تفکیک زباله را از مبدأ فرهنگ‌سازی کنند و در محدوده منطقه ثامن در خیابان‌های فرعی مستقر خواهند بود.

یعقوبی بیان کرد: ٢٢ دستگاه وضوخانه سیار در چهار محور منتهی به حرم مطهر نصب شده است و اگر این امکان وجود داشته باشد، تعداد آن‌ها، افزایش خواهد یافت. در حوزه ایمنی نیز ضمن اینکه تمام ایستگاه‌ها فعال هستند، ٣۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ١٠٠ نفر از آتش‌نشانان در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر هستند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بازدید از اماکن و موکب‌ها به‌صورت مستمر انجام خواهد شد، همچنین اسکان‌های اضطراری در حد کامل با ظرفیت موجود آماده شده‌اند. طبق دستور فرماندار نیز برای نخستین بار دو جایگاه برای توزیع یخ بسته‌بندی در اطراف حرم رضوی پیش‌بینی شده است.

یعقوبی بیان کرد: در حوزه توزیع آب شرب، علاوه بر توزیع بسته‌بندی، تانکرهای شهرداری در محورهای لازم خدمات ارائه خواهند داد. هشت دستگاه نیسان نیز برای این موضوع ضدعفونی می‌شوند. همچنین اکران‌های شهری انجام شده و ریسه‌ها را به رنگ قرمز تغییر داده‌ایم. غرفه‌‌های جهت تنظیم بازار در اطراف حرم مطهر رضوی شکل خواهد گرفت که هفت غرفه آماده‌سازی شده است.

یعقوبی گفت: در حوزه توزیع آب شرب، علاوه بر توزیع بسته‌بندی، تانکرهای شهرداری در محورهای لازم خدمات ارائه خواهند داد. هشت دستگاه نیسان نیز برای این موضوع ضدعفونی می‌شوند. همچنین اکران‌های شهری انجام شده و ریسه‌ها را به رنگ قرمز تغییر داده‌ایم. غرفه‌‌هایی برای تنظیم بازار در اطراف حرم مطهر رضوی شکل خواهد گرفت که هفت غرفه آماده‌سازی شده است.

انتهای پیام
captcha