«مریم آل‌مؤمن دهکردی» برگزیده جشنواره ملی هنر عاشورا شد
کد خبر: 4168169
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

«مریم آل‌مؤمن دهکردی» برگزیده جشنواره ملی هنر عاشورا شد

مریم آل‌مؤمن دهکردی هنرمند عکاس چهارمحال‌وبختیاری در نخستین «سوگواره ملی عاشورا» عنوان برتر مجموعه عکس این جشنواره را به خود اختصاص داد.

برگزیدگان سوگواره عکس عاشورایی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آیین اختتامیه نخستین «سوگواره ملی عاشورا» شامگاه، 19 شهریور در بجنورد برگزار شد و در بخش مجموعه عکس‌های ارسالی به این جشنواره، مریم آل‌مؤمن دهکردی با نظر هیئت داوران، مقام نخست را به دست آورد. 

در این جشنواره ملی که برترین‌های بخش‌های تعزیه، پرچم و کتیبه و طراحی لباس عاشورا نیز معرفی شدند، 362 هنرمند، آثار خود را برای رقابت در بخش عکس به دبیرخانه ارسال کرده بودند که آل‌مؤمن در 2 قسمت تک عکس و مجموعه عکس توانست در جمع راه‌یافتگان به مرحله پایانی قرار گیرد. 

سنت‌ها و آیین‌های عزاداری شامل تاسوعای و عاشورای حسینی، جلوه‌های عزاداری در میان اقوام و مذاهب، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، کودک، محرم و شیرخوارگان حسینی، عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد، نماز ظهر عاشورا و شام غریبان از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای ارسال عکس به بخش رقابتی این جشنواره به شمار می‌رود. 

مریم آل‌مؤمن دهکردی بیش از ۱۰ سال سابقه عکاسی و تدریس در این رشته را دارد و داوری آثار ششمین دوره «اشک‌واره حسینی» شهرستان آمل نیز از  فعالیت‌های اخیر وی به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha