هشتمین مسابقات قرآن بین مراکز درمانی تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 4168243
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷

هشتمین مسابقات قرآن بین مراکز درمانی تهران برگزار می‌شود

فراخوان ثبت‌نام در هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران پس از ماه صفر منتشر و به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شود.

مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران

به گزارش ایکنا، در آستانه برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران، طی حکمی از سوی هادی کاظمی، مدیرعامل شرکت خدمات بهداشتی و درمانی خاتم‌الانبیاء(ص)، حجت‌الاسلام محمودرضا ذکاوت به عنوان دبیر این دوره از مسابقات منصوب شد.

بنابر گفته ذکاوت، دبیر هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران «آئین‌نامه این دوره از مسابقات با اتفاق نظر اساتید و داوران بین‌المللی و ملی و با عنایت به تجربیات هفت دوره برگزاری مسابقات، تنظیم شده است که پس از ایام ماه صفر به دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرداری‌‌ها، نیروهای مسلح، صدا و سیما و وزارت نفت و قوه‌ قضائیه ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به وقفه‌ای که کرونا در برگزاری این مسابقات به وجود آورد، ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های قرائت ترتیل با محوریت سوره مؤمنون، حفظ سوره‌های نبأ و نازعات و تفسیر سوره‌های نبأ و نازعات براساس تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی، بدون در نظر گرفتن سهمیه برای مراکز درمانی(خلاف سایر ادوار) و به منظور ترغیب و تشویق کادر درمان برگزار می‌شود.

ذکاوت با تأکید بر اینکه آیین‌نامه و دستورالعمل این دوره، هفته آینده از طریق تارنمای بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) به نشانی https://khatamhospital.org/ بارگذاری خواهد شد، اضافه کرد: تمام مراحل ثبت‌نام و برگزاری مرحله مقدماتی به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و لذا کادر درمان مراکز تهران تا 10 آبان‌ماه فرصت دارند، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

دبیر این دوره از مسابقات تصریح کرد: کادر درمان شرکت‌کننده در رشته ترتیل تا 15 آبان‌ماه فرصت دارند تا قطعه مشخص شده براساس آئین‌نامه را در قالب یک فایل تصویری تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند. قضاوت آثار در بخش بانوان و آقایان به تفکیک توسط داوران بانو و آقا و مرحله مقدماتی حفظ نیز طی بازه زمانی مشخص شده و تلفنی و اینترنتی انجام خواهد شد.

ذکاوت با تأکید بر اینکه هشتمین دوره مسابقات یادواره شهدای مدافع سلامت شهر تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: مرحله نهایی این دوره همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی(10 دی‌ماه) به صورت حضوری از ساعت 8 تا 12 با قضاوت داوران ملی و بین‌المللی در سالن اجتماعات بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha