حماس: اتحادیه عرب در قبال مسجدالاقصی مسئولیت‌پذیر باشد
کد خبر: 4168349
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

حماس: اتحادیه عرب در قبال مسجدالاقصی مسئولیت‌پذیر باشد

جنبش مقاومت اسلامی حماس از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تا به مسئولیت‌های خود در قبال تهدیداتی که مسجدالاقصی را با خطر مواجه کرده است، عمل کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی حماس از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تا مسئولیت تاریخی و دینی خود را در دفاع از بیت‌المقدس و مسجدالاقصی برعهده گرفته و ضرورت حمایت از مردم فلسطین و مبارزه آن‌ها در برابر اشغالگری اسرائیل را درک کنند.

در بیانیه‌ای که جنبش حماس به همین منظور منتشر کرده، آمده است: خطر قریب‌الوقوع پیش روی مسجدالاقصی برخاسته از نقشه‌های جنایتکارانه اشغالگران و برنامه‌های شهرک‌نشینان صهیونیست برای دوره‎‌ای است که اعیاد یهودی را برگزار می‌کنند. این خطر پیش چشم ماست و ما در راستای تأکید بر عربی بودن قدس و اسلامی بودن مسجدالاقصی متوجه آن هستیم و با صهیونیست‌ها مقابله خواهیم کرد. ضمن اینکه ما دولت اشغالگر رژیم صهیونیستی را مسئول تمام اتفاقاتی می‌دانم که در روزهای برگزاری اعیاد یهودی رخ می‌دهد.

در این بیانیه همچنین آمده است: سیاست یورش به مسجدالاقصی و سوء استفاده از اعیاد یهودی برای تحمیل سیاست وضع موجود، بخشی از جنگ مذهبی است که توسط دولت اشغالگر صهیونیستی رهبری می‌شود و نقض آشکار حرمت مقدسات و قوانین بین‌المللی به حساب می‌آید. این گونه اقدامات تحریک احساسات مسلمانان بوده و دولت اشغالگر مسئول کامل پیامدهای آن است.

حماس از مردم فلسطین در قدس و کل کرانه باختری اشغالی و فلسطینیان اراضی اشغغالی 1948 خواست که بسیج شوند و ضمن حضور، با طرح‌هایی که اشغالگران در سر دارند مقابله کنند.

این درحالی است که گروه‌های فلسطینی هم با تأکید بر حمایت خود از اقدامات اسیران فلسیطینی، از مردم فلسطین خواستند تا به فراخوان اسرا برای شرکت در رویدادهای جمعی در تاریخ سه شنبه لبیک گفته و در آن شرکت کنند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیانیه‌ای تأکید کردند که پاسخ دادن به خواسته چنبش اسیران فلسطین باعث می‌شود که آن‌ها ناامید نشوند و مسئله اسیران فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ملت و مقاومت فلسطین باقی بماند.

براساس اعلام باشگاه اسیران فلسطینی، درحال حاضر تعداد اسیران در زندان‌های رژیم صهیونیستی حدود 5200 نفر است که شمال 36 زن و 170 کودک نیز می‌شود.

انتهای پیام
captcha