نگاهی به شیوه مواجهه کشورهای مختلف با اخبار جعلی + فیلم
کد خبر: 4168367
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

نگاهی به شیوه مواجهه کشورهای مختلف با اخبار جعلی + فیلم

کشورهای مختلف دنیا به دلیل تأثیرات منفی روحی و روانی، قوانین مختلفی برای مقابله با اخبار جعلی در نظر گرفته‌اند.

اخبار جعلیبه گزارش ایکنا، فرهنگسرای رسانه با مشارکت ایکنا اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که محتوای آن را در ادامه مطالعه و مشاهده می‌کنید.

علیه فیک‌نیوز؛ کشورهای دنیا چطور با اخبار جعلی مقابله می‌کنند؟ خبر جعلی چیست؟ اخبار جعلی به اطلاعات دروغ یا اطلاعات غلط گفته می‌شود که با هدف ضربه زدن به افراد، دولت‌ها و کشورها منتشر می‌شوند. کشورهای مختلف به دلیل تأثیرات منفی روحی و روانی، قوانین مختلفی برای مقابله با اخبار جعلی درنظر گرفته‌اند. 

برزیل:

جریمه‌های درنظر گرفته شده برای منتشرکنندگان اخبار جعلی در این کشور از 400 دلار گرفته شده و ممکن است تا هشت سال حبس نیز برسد. طبق اعلام پلیس برزیل انتشار اخبار جعلی و حتی گزارش‌های غیر دقیق، جرم هستند.

فرانسه: 

در قانون فرانسه اخبار جعلی به موارد ذیل گفته می‌شود:

ادعاهای غیر دقیق، تقطیع شده یا اخباری که در آن‌ها واقعیت‌ها به صورت نادرست گزارش شده‌اند. در این زمینه قاضی موظف است ظرف حداکثر 48 ساعت از زمان اخطار در خصوص حذف و برخورد با آن‌ها عمل کند. 

همچنین، محتوای غیر قانونی از جمله محتوای مروج خشونت باید ظرف یک ساعت از فیس‌بوک، اینستاگرام یا توئیتر حذف شود.

استرالیا: 

تبلیغات سیاسی به شرطی قانونی است که نویسنده و تأمین کننده مالی آن مشخص باشد. سایت می‌گوید کمیسیون انتخاباتی استرالیا به توئیتر، متا و فیس‌بوک دستور داده تا قوانین استرالیا در مورد تبلیغات غیر قانونی در سکوهایشان را رعایت کنند.

آلمان: 

سکوهای آنلاین در آلمان موظف هستند مطالبی که با قوانین این کشور مغایرت دارند را ظرف 24 ساعت حذف کنند و در غیر این صورت با جریمه 50 میلیون یورویی مواجه خواهند شد. 

ترکیه: 

طبق قانون جدید ترکیه اگر کاربران فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار جعلی که باعث تهدید امنیت عمومی یا هراس شود، ممکن است به سه سال حبس محکوم شوند. اگر حساب ناشناس باشد، مجازات افزایش پیدا می‌کند.

چین:

ایجاد یا ترویج هرگونه شایعه که باعث اخلال در نظم عمومی شود، جرم است. همچنین، از سکوهای مجازی خواسته شده فقط اخباری که در رسانه‌های ثبت شده منتشر شده‌اند را هم‌رسانی کنند. مردم نیز از طریق یک نرم‌افزار می‌توانند اخبار جعلی را گزارش کنند. این نرم‌افزار با کمک هوش مصنوعی اخبار جعلی را تشخیص می‌دهد.     

 

 

انتهای پیام
captcha