نوزدهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه لغو شد
کد خبر: 4168400
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
به دلیل عدم تأمین مالی

نوزدهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه لغو شد

نوزدهمین دوره طرح آموزشی- تربیتی اُسوه که پیش از این قرار بود در محدوده زمانی ۲۲ تا ۲۹ شهریورماه برگزار شود، به‌علت عدم تأمین مالی، لغو شد.

نوزدهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوهسیدداود سجادی، معاون طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره لغو برگزاری نوزدهمین دوره طرح اُسوه گفت: متأسفانه مدت زیادی است که طرح اُسوه با مشکلات و مسائل جدی مالی دست و پنجه نرم می‌کند. در این مدت بارها بحث تعطیلی این طرح در میان بوده اما انگیزه‌ معنوی دست‌اندرکاران و خادمان طرح، همچنین کاهش کمّیت برنامه‌ها و فعالیت‌ها و نیز اتخاذ رویکرد صرفه‌جویی حداکثری و در کنار آن همراهی خوب اساتید، مدرسان و مربیان و حتی کمک‌های مالی والدین، تا قبل از این مانع از توقف این حرکت مؤثر قرآنی کشور شده بود، ولی متاسفانه اخیراً شرایط به گونه‌ای رقم خورد که به رغم برنامه‌ریزی قبلی و تمامی تلاش‌هایی که در جهت تأمین هزینه‌های نوزدهمین دوره طرح اُسوه داشتیم، مجبور به لغو این دوره شدیم.

وی افزود: لغو این دوره نخبگانی را آن‌ هم به‌علت مشکلات مالی، خسارتی بزرگ می‌دانیم، چرا که طرح اُسوه به‌عنوان یک اقدام راهبردی ملی در این سال‌ها ثمرات قابل توجهی داشته است که از جمله مهم‌ترین آنها، رشد و ارتقای سطح تلاوت و حفظ اعضاء، حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن و کسب رتبه‌های برتر، موفقیت در آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدارک تخصصی به قاریان و حافظان قرآن کریم و اخذ مدارک تخصصی، تولید صدها تلاوت و اذان از اعضا جهت پخش از رسانه ملی و اعزام ایشان به خارج از کشور جهت اجرای برنامه‌های قرآنی (تحت اشراف نهادهای ذی‌ربط) بوده است.

نوزدهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه لغو شدسجادی تصریح کرد: بر این اساس وقتی چنین طرح موفقی فعالیت‌هایش دچار اختلال می‌شود؛ این اختلال صرفاً داخلی نبوده و متوجه کل جامعه قرآنی کشور می‌شود که نتیجه آن در سال‌های آینده ظاهر خواهد شد، همچنان که خروجی فعالیت‌های مؤثر 9 سال گذشته طرح اُسوه، در حال حاضر مشاهده می‌شود و به بار نشسته است.

معاون طرح اُسوه درباره برگزاری نوزدهمین دوره این طرح قرآنی در زمان‌بندی دیگر گفت: اخیراً بودجه محدودی از طرف کمیسیون تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی تخصیص پیدا کرد، اما به‌علت بدهی زیادی که از سال گذشته داشتیم، ناگزیر شدیم با این بودجه، بخشی از آن بدهی‌ها را پرداخت کنیم. در حال حاضر با توجه به شرایطی که داریم، امکان برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای برگزاری دوره نوزدهم در یک زمان‌بندی دیگر را نداریم و علاوه بر آن درباره کم و کیف تداوم برنامه‌ها و فعالیت‌های طرح اُسوه هم هنوز به جمع‌بندی و تصمیم نرسیده‌ایم.

سجادی در پایان گفت: خادمان طرح اُسوه هر آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و بار این مسئولیت سنگین را با وجود تمامی محدودیت‌ها بر دوش کشیدند، اما حقیقت آن است که اجرای این طرح ملی بدون حمایت نهادهای حاکمیتی ممکن نیست.

انتهای پیام
captcha