انجمن فعالان قرآنی در خراسان‌ شمالی تشکیل شود
کد خبر: 4168852
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

انجمن فعالان قرآنی در خراسان‌ شمالی تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: انجمن فعالان قرآنی به صورت مردمی در استان تشکیل شود تا اطلاعاتی دقیقی از فعالان و برنامه‌های آن در این حوزه داشته باشیم.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی، 22 شهریور در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن نهایی‌ترین سند برای تعلیم و هدایت بشر در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی است و همه دنیا برای رشد و توسعه به این سند محتاج است.

وی با بیان اینکه قرآن تاکنون تحریف نشده و هیچ گاه امکان کم و زیاد کردن و تغییر در آن وجود ندارد، تصریح کرد: انجیل و تورات در برهه‌های مختلفی مورد تحریف و تغییر قرار گرفتند به طوری که خواندن برخی از انجیل‌ها حرام و ممنوع اعلام شد.

وی تصریح کرد: بخش قرآنی در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعطیل بود که با درخواست از مدیرکل مربوطه این مهم فعال شد و خوشبختانه طرح خوب بشری هم انجام شد که باید دوستان در این بخش کمک کنند. ۳۷ نفری که مجاز به آموزش شده‌اند، باز هم تعداد بیشتر و تکرار شود تا تعداد قاریان و حافظان و فعالان قرآنی افزایش یابد بدین ترتیب مطالبه و دغدغه‌های این حوزه هم بهتر و بیشتر پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر تشکیل انجمن فعالان قرآنی در استان، افزود: از فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم، بانک اطلاعاتی از حافظان قرآن در استان تهیه کنند و بر روی پورتال خود قرار دهند تا با مراجعه به پورتال با همه فعالان و حافظان استان در بخش‌های مختلف آشنا شویم.

وی با بیان اینکه موضوع برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم به دانشگاه علوم قرآنی واگذار می‌شود، یادآور شد: با توجه به برپایی مسابقات قرآنی اوقاف در مرحله کشوری در خراسان‌شمالی، از همه مسئولان انتظار داریم در این مهم سازمان اوقاف و امور خیریه را یاری کنند تا با اجرای المان‌های مختلف فضای شهر رنگ‌و بوی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha