اهانت به قرآن کریم را اول در درون خودمان محکوم کنیم
کد خبر: 4169274
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲

اهانت به قرآن کریم را اول در درون خودمان محکوم کنیم

بانوی قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با ابراز تأسف و انزجار نسبت به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، گفت: برپایی همایش‌ها و برنامه‌های محکومیت هتک‌حرمت کلام‌الله ضروری است و باید این صدای اعتراض و اعلام انزجار را به گوش جهانیان برساند اما پیش و بیش از هر چیز، هر یک از ما باید این اهانت‌ها را در درون خودمان محکوم کنیم چرا که اولین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر این است که فرد در قلب خودش نسبت به آن کار ناراحت باشد.

قرآن کریم

زینب نجفی، داور وقف و ابتدا در مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در ایام محرم و صفر که به فرموده امام خمینی(ره) اسلام را نگه داشته است ارادت خود را به ساحت اهل‌بیت(ع) نشان می‌دهیم، اظهار کرد: این عشق و ارادت و محبت قلبی اهمیت خود را در سیاست و زندگی مردم نشان داده و در قالب سوگواری برای سیدالشهدا(ع) بروز و ظهور آشکاری دارد و حاکی از تولی و تبری است که در دین ما نسبت به آن تأکید شده است.

وی با ذکر اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) دو ثقل گرانبها یعنی قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) را به ما معرفی کرده‌اند، ادامه داد: همانطور که اعتقاد داریم حضرت امام حسین(ع) قرآن ناطق بودند که بر سر نیزه شدند و بر این مصیبت بعد از قرن‌‌ها هنوز اشک‌ها جاری است، همین حس و تعصب را باید نسبت به قرآن کریم داشته باشیم و لذا اهانت به قرآن اهانت به دین ماست که همه ارزش‌های ما را نشانه می‌گیرد.

نجفی بیان کرد: کسی که خبر اهانت به ساحت مقدس قرآن را می‌شنود و دچار تأثر و حس ناراحتی نمی‌شود، باید به قلب خویش رجوع کند و همان غیرت و ارادت و محبتی که نسبت به امام حسین(ع) دارد را نسبت به قرآن نیز در دلش ایجاد کند زیرا متن مصحف شریف به همان میزان که اهل‌بیت(ع) برای ما اهمیت دارند، باید دارای اهمیت و جایگاه ویژه باشد.

این بانوی فعال قرآنی استان با اشاره به اینکه برپایی مسابقات قرآن درواقع بزرگداشت این کتاب آسمانی است، گفت: در این رویداد، افرادی که انس و الفت ویژه‌ای با قرآن دارند دور هم جمع می‌شوند و این افراد هر یک در زندگی خود تلاش دارند که حق تلاوت قرآن را به جا بیاورند یعنی هم تلاوت احسن را داشته باشند و هم ان‌شاءالله در معانی و مفاهیم آیات تدبر و تأمل داشته و عامل باشند. 

این حافظ کل قرآن با تأکید بر اینکه حافظان و قاریان نباید در حد صوت و لحن و مقام‌ها متوقف شوند، افزود: هر یک از ما باید قرآن را به احسن وجه بخوانیم و مهم‌تر آنکه افراد در هر سطحی از تلاوت قرآن که هستند باید معانی و مفاهیم این دستورالعمل زندگی و نسخه شفابخش را درک و پیروی کنند و زندگی را رنگ و بوی قرآنی ببخشند.

نجفی با ابراز تأسف و انزجار نسبت به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، توضیح داد: برپایی همایش‌ها و برنامه‌های محکومیت هتک‌حرمت کلام‌الله لازم و ضروری است و باید این صدای اعتراض و اعلام انزجار به گوش جهانیان برساند اما پیش و بیش از هر چیز، هر یک از ما باید این اقدامات توهین‌کنندگان را در درون خودمان محکوم کنیم چرا که اولین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر این است که فرد در قلب خودش نسبت به آن کار ناراحت باشد.

وی ادامه داد: هر یک از ما نباید در درون خودمان اجازه دهیم که اهانت به مقدسات و قرآن کریم به یک بی‌خیالی تبدیل شود و در بین مشکلات و معضلات روزمره گم شود؛ اگر اهانت به دین و قرآن را ببینیم و هیچ حسی در ما ایجاد نشود و برایمان عادی شود، باید بترسیم. همانطور که روضه‌ای می‌شنویم و اشک جاری می‌شود باید همین حس شکستن قلب با دیدن اهانت به ساحت مقدس قرآن در ما ایجاد شود و آن‌را محکوم کنیم.

نجفی با بیان اینکه تمامی پیروان ادیان و تمام ملت‌ها نسبت به احترام و کرامت دین و آیین خود حساس هستند، تأکید کرد: چه می‌شود که این احترام و رعایت حریم نسبت به عقاید و مقدسات مسلمانان که بخش قابل توجهی از جمعیت جهان هستند، اتفاق نمی‌افتد؟ همگان در دل و نیز در ملأعام جهانیان باید نسبت به وقایع جاری در قبال مصحف شریف حساس باشند و اعتراض خود را به انحاء مختلف ابراز کنند. 

این چهره قرآنی چهارمحال‌وبختیاری سکوت در قبال این اهانت‌ها را خواسته یا ناخواسته مهر تأییدی بر اقدامات اهانت‌آمیز جوامع غربی نسبت به مقدسات دانست و توضیح داد: هر گونه بی‌خیالی و بی‌تفاوتی درواقع یادآور این کلام قرآن در آیه ۳۰ سوره مبارکه فرقان است که از زبان پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز قیامت از مهجوریت مصحف شریف شکایت می‌کند. 

نجفی اظهار کرد: به نظر می‌رسد جوامع غربی با رواج این دست اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان علاوه بر ایجاد امواج اسلام‌گریزی و اسلام‌ستیزی می‌خواهند جلوی ترویج اسلام را بگیرند و هم قبح توهین به مقدسات را بریزند و این کار اگر با بی‌تفاوتی جامعه مسلمانان همراه باشد، آنان را به مقصود خواهد رساند. آنان هم می‌خواهند خشم بخشی از مسلمانان را بر انگیزند و هم بخشی دیگر را که از حیث ایمان ضعیفند، متزلزل کنند تا احترام و ارادت به مقدسات را در وجود آنان کمرنگ کنند که به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان اگرچه در دشمنی و نقشه‌کشی خودش جدی هستند اما شتر در خواب بیند پنبه دانه!

انتهای پیام
captcha