کمک‌‌رسانی مساجد کانادا به قربانیان حوادث لیبی و مراکش
کد خبر: 4169346
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

کمک‌‌رسانی مساجد کانادا به قربانیان حوادث لیبی و مراکش

تعدادی از مساجد و نهادهای اسلامی کانادا برای کمک به سیل‌زدگان لیبی و زازله‌زدگان مراکش اقدام به جمع‌آوری و ارسال کمک کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی سی، در حالی که  جامعه لیبیایی تباران مقیم کانادا به خاطر آسیب‌های سیل اخیر این کشور غمگین هستند، مساجد محلی کانادا برای قربانیان کمک جمع آوری می‌کنند.

مساجد در کیچنر و واترلو در حال جمع آوری کمک‌های مالی برای ارسال به قربانیان سیل لیبی و زلزله مراکش هستند.

اعضای جامعه لیبیایی تباران که در منطقه واترلو و گوئلف زندگی می‌کنند می‌گویند که هیچ کلمه‌ای برای توصیف ویرانی ناشی از سیل در شرق لیبی وجود ندارد. گفته می‌شود تعداد قربانیان این سیل تا 20 هزار نفر هم ممکن است برسد.

محمد جادی، پزشک شاغل در گوئلف که بیش از 20 سال پیش از لیبی به کانادا مهاجرت کرده است، گفت که از مصیبت سیل دل شکسته است. او گفت: این مصیبت فراتر از تصور است. خانواده او در لیبی در منطقه غربی این کشور زندگی می‌کنند.

مساجد در کیچنر و واترلو پس از اقامه نماز برای قربانیان سیل در لیبی و قربانیان زلزله مرگباری که 8 سپتامبر مراکش را لرزاند، کمک مالی جمع‌آوری می‌کنند.

عبدالمنان سید، امام مسجد واترلو، گفت: ما می‌دانیم که کاری که انجام خواهیم داد بسیار کم است، اما تلاش خواهیم کرد سهم خود را انجام دهیم.

وی افزود: نیاز بسیار زیاد است، بنابراین ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مردم را تشویق کنیم تا حد امکان به آنها کمک کنند.

اتحادیه زنان آفریقایی منطقه واترلو (AWAWR) می‌گوید که این گروه در این دوران سخت در کنار جامعه محلی لیبی و مراکش ایستاده است. این گروه در فیس بوک اعلام کرد که اعضای آن به لیبیایی‌ها در منطقه واترلو فکر می‌کنند، به ویژه کسانی که ممکن است عزیزانشان تحت تأثیر این تراژدی غیرقابل تصور قرار گرفته باشند.

افضله بالوگون، مدیر اجرایی AWAWR گفت: سازمان ما یک سازمان متعلق به تمام جوامع آفریقایی‌تبار است؛ ما در مورد زندگی‌هایی صحبت می‌کنیم که از دست رفته‌اند.

وی افزود: سیل در لیبی و زمین لرزه در مراکش باعث شده تا این گروه در مورد کمک به خانواده قربانیان فکر کنند. او گفت: ما در مورد اینکه چگونه می‌توانیم به عنوان انسان با یکدیگر و در جوامع خود بهتر عمل کنیم صحبت کرده‌ایم.

بخش خدمات اجتماعی مسلمانان منطقه واترلو نیز خدمات مشاوره خود را به صورت رایگان به جامعه محلی لیبیایی‌ها و مراکشی‌ها ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha