اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
کد خبر: 4169635
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌رضوی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان را تشریح کرد.

حسینعلی یوسفعلی‌‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسینعلی یوسفعلی‌‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز، 27 شهریورماه، در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: در برابر ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان سر تعظیم فرود آورده و خدا را شاکریم که علی‌رغم همه دشمنی‌ها ما پیروز هستیم و از حیطه امتحان سربلند بیرون آمدیم. دشمنان در خلال این سال‌ها خواستند و نتوانستند و ملت ما هر چه را خواستند توانستند.

وی افزود: خواستند نظام مقدس را فروپاشی کنند، خواستند کمر ملت را بشکنند، خواستند انگیزه را فرو بشکنند خواستند جبهه مقاومت را از بین ببرند، خواستند نگذارند نظام مبتنی بر اسلام فراگیر شود، اما نتوانستند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: ما این‌ها را مدیون هدایت‌های پیامبرگونه امام و رهبری و رشادت و حماسه و جهاد فرزندان انقلابی این مرز و بوم هستیم و خدا را شکر می‌کنیم که در این زمانه با چشم سر شاهدیم که مستکبرین عالم در برابر مستضعفین عالم کرنش می‌کنند و شکست می‌خورند و کوتاه می‌آیند و اراده‌هایشان عملیاتی نمی‌شود، چرا که آنان خواستند و نتوانستند و ما خواستیم و توانستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اکنون در آستانه چهل و سومین سال گرامیداشت این حماسه هستیم یک تکلیف، وظیفه و رسالتی است که در برابر این حماسه‌ها شکرگزار باشیم و قدر بدانیم و داشته‌های ملی، انقلابی و ایمانی را سر دست بگیریم و به دوست و دشمن نشان دهیم .

وی بیان کرد: ضرورت دارد که ما حماسه دفاع مقدس که تبلور هویت دینی و انقلابی‌مان است را گرامی بداریم و نسبت به داشته‌های بزرگمان با افتخار و تکریم سخن بگوییم. نوع بشر و انسان‌ها دچار آسیب‌هایی است که یکی از این آسیب‌ها غفلت، فراموشی و ناسپاسی است، لذا باید دستاوردهای دفاع و ایثار و جهاد را یادآوری کرده و ایام الله را ذکر کنیم، نگذاریم غفلت جامعه را فرا بگیرد.

یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: دشمن سعی دارد نسل جدید را از پیشینه پر افتخارش جدا کند، از حماسه جهاد و مقاومت و دفاع مقدس روی گردان کند، از عظمت شهیدان و ایثارگران غافلشان کند، لباس رزم از تن آنان در آورد و لباس بزم بر آنان بپوشاند و در چارچوب جنگ ترکیبی تلاش دارد تا فرزندان این مرز و بوم را از گذشته پر افتخار خود جدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: گذشته‌ای که دست  خالی دست تطاول دشمنان را کوتاه و پای متجاوزان را از این سرزمین قطع کرده است و دشمن تلاش دارد، این‌ها را کم‌رنگ کند با تکیه بر محمل‌هایی که خلاف وحدت ملی، امنیت ملی است با تکیه بر محمل‌هایی که سوار بر موج  جنسیتی، قومیتی و فرق مختلف تلاش کند، ملت را در برابر داشته‌های خود قرار دهد.

وی گفت: یکی از منطق‌های دفاع مقدس این است که گذشته پر افتخارمان را پررنگ پیش چشم بیاوریم و بدنه اجتماعی جامعه را در معرض این عظمت‌ها قرار دهیم و گرد غفلت را برطرف کنیم ما نعمت بزرگی را که در پرتو جهاد به دست آورده‌ایم، نباید کفران کنیم چرا که کفران نعمت عذاب دارد، لذا گرامیداشت دفاع مقدس باعث می‌شود تا روایت‌های صحیح را دریافت کنیم و از داشته‌های بزرگ ایمانی‌مان استفاده کنیم.

اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌رضوی

برگزاری بیش از 3000 برنامه

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: ستاد گرامیداشت چهل‌و‌سومین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیش دو ماه است در استان تشکیل شده این ستاد در دستگاه‌های اداری، یگان‌های نیروهای مسلح و در سازمان‌های اجرایی استان گسترش یافته و در تمام شهرستان‌ها ستاد مشابهی مانند ستاد استان شکل گرفته و بیش از ۱۵۰ ستاد فرعی ذیل ستاد اصلی شکل گرفته است.

وی گفت: همه این ستادهای گسترش یافته دارای برنامه هستند تاکنون بیش از 1987 گزارش تأیید شده در سطح استان در سامانه بنیاد حفظ آثار بارگزاری شده و مربوط به بیش از 3000 برنامه می‌شود که در جغرافیای استان گسترش یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیشانی برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال همزمان با 29 شهریورماه تجدید میثاق پیشکسوتان دفاع مقدس با مقام معظم رهبری است که در این راستا 16 هزار نفر در سطح استان شرکت‌کننده داریم که این دیدار ویدئو کنفرانسی فصل الخطاب برنامه‌های هفته دفاع مقدس است. این مراسم در سالن قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس در بستر زمان جاری است گفت: دفاع مقدس فقط یک تاریخ 8 ساله نیست، لذا امروز همه روایتگران صادق دفاع مقدس از نویسندگان و هنرمندان و راویان همه رزمنده هستند اینان جهاد تبیین می‌کنند.

برگزاری رژه نیروهای مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: برگزاری رژه نیروهای مسلح در بلوار نماز همزمان با 31 شهریور در دستور کار است. همچنین اجرای نمایش آیینی «نوری در نیمروز» با محوریت حماسه شهید نورعلی شوشتری و شهید صیاد شیرازی به مدت یک ماه در حاشیه بلوار نماز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدای استان در محل مزار شهدا که 1400 نقطه در استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: رونمایی از 28 کتاب تألیف شده در استان اعم از مکتوب و صوتی در استان داریم که در برنامه‌های مختلف این هفته رونمایی خواهد شد.

یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: ظرفیت‌های نمایشگاهی به میدان خواهد آمد و تعداد زیادی یادواره شهدا در روستاها، شهرها و سطح استان داریم، همچنین برگزاری کنگره ملی شهدای نیشابور در امتداد هفته دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این ایام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: گرامیداشت شهید کاوه در منزل والده و یک مراسم در بهشت رضا(ع) و سر مزار این شهید است.

وی اظهار کرد: اکران فیلم‌های دفاع مقدسی که توسط هنرمندان استان تولید شده در سینماهای مشهد را خواهیم داشت و تاکنون هفت فیلم پیش‌بینی شده که در سینما هویزه نیز به نمایش در خواهد آمد.

یوسفعلی‌زاده در پایان با بیان اینکه یادمان شهدای جبل‌النور کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: تبلیغات محیطی در خصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دستور کار است همچنین بهره‌برداری از 15یادمان شهید گمنام را در استان داریم. 5 یادمان شهدای گمنام در مشهد نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha