قصه‌های قرآنی فرصتی برای ارائه الگو‌های مناسب کودکان است
کد خبر: 4169706
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

قصه‌های قرآنی فرصتی برای ارائه الگو‌های مناسب کودکان است

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده‌ها، قصه‌های نامداران و همچنین قصه‌های آزاد بستری برای فرهنگ‌سازی و ارائه الگو‌های مناسب به کودکان و نوجوانان است.

سیدجلیل میرعظیمی مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدجلیل میرعظیمی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان امروز، 27 شهریورماه در نشست با رئیس حوزه هنری استان گیلان از اعزام سفیران قصه‌گویی کانون به دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: اعزام سفیران قصه‌گویی، با هدف جریان‌سازی فرهنگی و همراه‌سازی حداکثری جامعه، به ویژه مسئولان دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در برگزاری بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت ‌می‌گیرد.

وی با اشاره به محور‌های موضوعی این جشنواره افزود: قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده‌ها، قصه‌های نامداران و همچنین قصه‌های آزاد بستری برای فرهنگ‌سازی و ارائه الگو‌های مناسب به کودکان و نوجوانان است.

میرعظیمی همچنین، هم‌افزایی و افزایش مراودات فرهنگی و تعامل افزون‌تر مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ را از دیگر دستاورد‌های برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: کشف و پرورش استعداد‌های مخاطبان نیز از رخداد‌های خوب این رویداد بین‌المللی است.

مدیر‌کل کانون استان گیلان به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرداخت و با عناصر فعال و پویا توصیف‌کردن کودکان، بیان ‌کرد: نیاز‌مند ارائه خوراک فکری مناسب به این نسل و تربیت مردان ‌میدان حوزه کودک و نوجوان هستیم.

وی فعالیت‌های کتاب‌محور کانون و تلاش این مجموعه جهت بسط ‌و گسترش فرهنگ کتاب‌ و‌کتاب‌خوانی را یاد‌آور‌شد و تصریح کرد: اجرای طرح «در مسیر دانایی، بر بال ‌کتاب» به‌منظور ارسال کتاب‌ به مراکز فرهنگی‌ و هنری سراسر کشور و راه‌اندازی پویش کتاب‌خوانی با همراهی صدا و سیما از دیگر برنامه‌های کانون در راستای گسترش فرهنگ مطالعه بوده، ضروری است بستری برای گنجاندن هرچه‌ بیشتر کتاب در سبد خرید خانواده‌ها فراهم‌ شود.

میرعظیمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اکران پویانمایی «بچه‌زرنگ»، از نیمه دوم مهرماه سال‌جاری، بیان ‌کرد: برای بهره‌مند‌سازی هرچه‌ بیشتر مخاطبان، اختصاص سالن‌های مناسب، ارائه بلیط‌های نیم‌بها و همراه‌سازی دستگاه‌های فرهنگی، به‌ویژه آموزش و پرورش، حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور‌کار قرار‌دارد.

سید‌رسول منفرد، رئیس حوزه هنری گیلان هم در این نشست با اشاره به بازنگری بوم حوزه هنری و طرح‌ریزی برنامه‌های سه ‌ساله اظهار‌کرد: کار با موضوع «هویت» برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز از اهداف ترسیم شده برای حوزه هنری در استان گیلان است و بستری مناسب برای تعامل و هم‌گرایی هرچه‌بیشتر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان فراهم ‌می‌کند.

وی با اشاره به اختصاص میز‌ قصه، تولید کتاب و آماده‌سازی تئاتر و نمایش‌های عروسکی گفت: تولید نمایش عروسکی «مردم مهربان جنگل» طی سال‌ گذشته، با استقبال همراه ‌بود و برای سال‌جاری، آماده‌سازی و اجرای بخش دوم این نمایش در دستور‌کار قرار‌دارد.

منفرد همراهی در برگزاری جشنواره قصه‌گویی کانون را مورد ‌استقبال عنوان کرد و افزود: در صورت اندیشیدن تمهیدات لازم آمادگی‌ داریم، اهدا‌کننده پنج جایزه ویژه بخش معرفی شخصیت‌های مطرح گیلان باشیم.

رئیس حوزه هنری گیلان به اهمیت چاپ و انتشار کتاب‌های کودک، با موضوع قصه‌ و قصه‌گویی پرداخت و حمایت این مجموعه از نویسندگان و مشارکت در چاپ و انتشار این آثار را اولویت خواند.

وی با تأکید بر حمایت از اکران پویانمایی بچه ‌زرنگ، گفت: در مرکز استان گیلان نیز برای اکران این پویانمایی در سینما‌سپیدرود رشت برنامه‌ریزی می‌کنیم. حوزه کودک، از اولویت‌های ماست و برای اجرای برنامه‌های مشترک و راه‌اندازی لیگ‌های کتاب‌خوانی برای این گروه سنی آمادگی‌ داریم.

انتهای پیام
captcha