طرح کارآفرینی ویژه دانش‌آموزان متوسطه در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4169723
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

طرح کارآفرینی ویژه دانش‌آموزان متوسطه در یزد اجرا می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای طرح کارآفرینی با عنوان «کارا» ویژه دانش‌آموزان متوسطه در راستای آموزش کارآفرینی و تأکید بر مهارت‌های نرم خبر داد.

نشست خبری معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علیرضا کمالیان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، 27 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: براساس آمارهای سال تحصیلی گذشته، استان یزد در دوره اول متوسطه دارای 62 هزار و 276 دانش‌آموز است که در 352 مدرسه تحصیل کردند. همچنین 26 هزار و 163 دانش‌آموز در قالب 180 مدرسه در بخش نظری دوره متوسطه دوم و 20 هزار و 584 دانش‌آموز در 133 هنرستان به تحصیل پرداختند.

وی با اشاره به برنامه‌های این معاونت بیان کرد: توسعه متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و مهارتی براساس نیازهای شغلی جامعه در سال تحصیلی جدید دنبال می‌شود بنابراین افزایش جذب دانش آموزان در هنرستان‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد. در این زمینه استان یزد در سال گذشته با 47 درصد از مجموع پذیرش‌های پایه نهم، رتبه اول کشور را داشت و امسال سعی داریم این رقم را به 50 درصد افزایش دهیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از توسعه هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای در استان خبر داد و افزود: سال گذشته دو هنرستان جوار کارخانه‌ای در استان فعالیت داشتند که با توجه به استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها، امسال چهار هنرستان جوار کارخانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد. در زمینه توسعه متوازن رشته‌های نظری، توسعه بیشتر رشته‌های ریاضی و معارف دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح کارآفرینی با عنوان «کارا» ویژه دانش‌آموزان متوسطه با هدف آموزش کارآفرینی و تأکید بر مهارت‌های نرم در حال پیگیری است بیان کرد: کلیات این طرح در شورای آموزش و پرورش تصویب شده و تلاش می‌شود دانش آموزان علاوه بر محفوظات درسی، حداقل با یک مهارت در دوره تحصیل آشنا شوند.

کمالیان، تقویت مدارس دولتی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و از اجرای طرح «مدرسه من» خبر داد و افزود: در قالب این طرح هر دانش آموز در مدرسه محدوده زندگی خود اقدام به تحصیل خواهد کرد تا تعلق خاطر بیشتری به محله و مدرسه‌ محدوده زندگی‌اش داشته باشد.

تقویت و حضور پُررنگ دانش آموزان یزدی در المپیادها، برگزاری کلاس‌های سوادرسانه‌ای برای دانش آموزان و خانواده‌ها و برگزاری جشنواره‌ خوارزمی از دیگر مواردی بود که معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha