مبانی قرآنی در نیروهای مسلح با تشکیل شورای عالی قرآن گسترش پیدا کرد
کد خبر: 4170201
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
حجت‌الاسلام ادیانی:

مبانی قرآنی در نیروهای مسلح با تشکیل شورای عالی قرآن گسترش پیدا کرد

رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک به فرماندهان نیروهای مسلح به جهت تشکیل شورای عالی قرآن گفت: مبانی قرآنی در نیروهای مسلح با تشکیل شورای عالی قرآن گسترش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آئیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های نیرو‌های مسلح و چهاردهمین دوره مسابقات بانوان شاغل نیرو‌های مسلح، عصر امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور در سالن غدیر دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، گفت: نیرو‌های قرآنی در میدان مبارزه به این جمله امام خمینی(ره) که می‌فرمود: «رزمندگان اسلام با یک دست قرآن و در دست دیگر سلاح دارند»، عینیت می‌بخشند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: آن چیزی که در هشت سال دفاع مقدس پیش‌برنده بود و باعث می‌شد که رزمندگان اسلام بر قله پیروزی بایستند و در میدان جبهه پر افتخار بدرخشند این بود که این مجاهدان راه خدا به قرآن و عترت تمسک می‌کردند.

وی بیان کرد: در دیدار‌های نخستین حضورم در نیروی انتظامی با فرمانده معظم کل قوا ایشان فرمودند که امروز حتی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با گذشته دور و حتی نزدیک خود فاصله زیادی گرفته است و امروز باید شاکر خدا بود که آوای قرآن، این کتاب انسان‌سازی و تعلیم و تربیت و مدح و رسای اهل بیت(ع) از جای جای نیروی‌های مسلح ما شنیده می‌شود. این همه به برکت انقلاب اسلامی، نظام ما و خدمات ارزنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

ادیانی در ادامه گفت: پیامبر عظیم‌الشان(ص) فرمودند: «إنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِی...». طبق این حدیث شریف پیامبر اکرم(ص) دو شیء گرانبها یعنی قرآن و عترت را برای ما باقی می‌گذارند و تأکید می‌کنند که این دو در کنار هم سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها را تأمین می‌کنند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و هدایت‌های حکیمانه و داهیانه خلف شایسته ایشان، قرآن به معنای حقیقی خود در جامعه تحقق پیدا کرده و به جمیع آیات آن توجه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه چند سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند که باید در ایران اسلامی ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، گفت: ظاهرا، چون ایشان همت ما را می‌دانند از این موضع خود عقب نشسته‌اند و در درس خارج از فقهشان فرمودند اگر ما ۱۰ میلیون نفر که محفوظ با قرآن باشند، داشته باشیم، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تضمین است؛ لذا ما به عنوان سربازان مطیع رهبر فرزانه و فرمانده معظم کل قوا باید ببینیم سهم ما در این ۱۰ میلیون چه میزان است؟

ادیانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا امروز هر عنصری از نیرو‌های مسلح اگر قرآن می‌خواند متوجه مفهوم و بیان آن شود، گفت: به مسئولان عالی ستاد کل نیرو‌های مسلح تبریک عرض می‌کنم که به درستی تصمیم گرفتند و شورای عالی قرآن را برای بسط و گسترش فرهنگ و مبانی قرآنی راه‌اندازی کردند و پیگیر توسعه این امر و موضوعات قرآنی در نیرو‌های مسلح هستند.

انتهای پیام
captcha