نخستین دوره طرح ملی «بشری» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 4170883
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵

نخستین دوره طرح ملی «بشری» در مشهد برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری نخستین دوره طرح ملی «بشری» با هدف آموزش نوین روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم خبر داد.

حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویحمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: نخستین دوره طرح ملی «بشری» شامل آموزش نوین روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در آبان‌ماه سال‌جاری در مشهد برگزار می‌شود و آموزش به روش آکادمیک است.

وی در خصوص اهداف برگزاری این طرح افزود: ارائه‌ محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، قابل درک بودن برای تمامی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا برای فعالیت در امور قرآنی، ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم، مهندسی تلاوت و... از اهداف اجرای این طرح است.

صمدی ادامه داد: این طرح با بهره‌گیری از روش شنیداری ـ گفتاری(اِقراء) در سه مرحله‌ اساسی اِسماع، اِستماع و اِتّباع است و ترغیب قرآن به‌جای تحمیل آموزشی آن، آسان‌سازی آموزش تلاوت با صدا و لحن خوش و توجه ویژه به تجوید عملی یعنی فن و هنر تلاوت قرآن کریم براساس تلفظ صحیح حروف و اصوات با لهجه فصیح عربی موجب می‌شود که یادگیری قرآن آسان و علمی شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این دوره آموزشی به همت مؤسسه قرآنی «صراط پیام‌آور» و مشارکت اداره‌کل آموزش و توسعه مشارکت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

صمدی با اشاره به فراگیر و عمومی بودن این طرح ادامه داد: اجرای این طرح از 17 آبان‌‌ماه آغاز و تا 21 آبان ماه در دو بخش آقایان و بانوان ویژه تمام گروه‌های سنی در درجه اول مخصوص مربیان مؤسسات و فعالان قرآنی و در درجه دوم برای همه علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص شیوه برگزاری این دوره اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان و ثبت‌نام از متقاضیان، سطح‌بندی آغاز می‌شود و پس از سطح‌بندی، شرکت‌کنندگان طی دو روز آموزش‌های لازم را توسط اساتید مدعو می‌بینند. در آخرین روز دوره نیز آزمونی از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود که به افراد پس از کسب نمره حد نصاب گواهینامه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

صمدی در خصوص نحوه ثبت‌نام در دوره گفت: فراخوان شرکت در نخستین دوره طرح «بشری» و جزئیات مرتبط با این دوره توسط مؤسسه قرآنی «صراط پیام‌آور» اعلام می‌شود. پس از برگزاری نخستین دوره طرح «بشری» در مشهد، این طرح به‌صورت ویژه در شهرستان سبزوار در بازه زمانی 10 تا 11 آذرماه سال‌جاری برگزار می‌شود که شهرستان‌های اطراف را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha