دانش‌آموزان کاشانی میزبان خانواده شهدا می‌شوند
کد خبر: 4170959
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
با برگزاری دو رویداد

دانش‌آموزان کاشانی میزبان خانواده شهدا می‌شوند

دانش‌آموزان کاشانی در جریان دو رویداد با عنوان «راه‌ بلد» و «فرشته‌ جان‌ ایران» با خانواده شهدا دیدار چهره به چهره خواهند داشت.

پوستر رویداد دانش‌آموزی «راه بلد» و «فرشته جان ایران»به گزارش ایکنا از اصفهان، همزمان با هفته دفاع مقدس، دو رویداد با عنوان «راه‌ بلد» و «فرشته‌ جان‌ ایران» به ترتیب ویژه پسران و دختران دانش‌آموز مقطع متوسطه شهرستان کاشان در روز پنجشنبه، ششم مهرماه برگزار می‌شود.

دوران پرافتخار دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی‌های شهدا را باید به شیوه‌های هنرمندانه و با زبان روز برای نسلی که انقلاب را ندیده‌‌ و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، به تصویر کشید که به همین منظور، دو رویداد «راه ‌بلد» و «فرشته‌ جان ‌ایران» با هدف زنده نگه داشتن یاد شهیدان، تکریم منزلت و جایگاه خانواده معظم شهدا و برقراری ارتباط مستقیم دانش‌آموزان با پدران، مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود.

ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوانان به انقلاب اسلامی، تلاش به‌منظور پیگیری آرمان‌های ملی و تجلیل از مقام شهیدان و صبر و ایثار خانواده‌های آنان، از دیگر اهداف اجرای این برنامه است که در جریان آن انتظار می‌رود دانش‌آموزان دهه هشتادی و نودی در این رویداد، چهره به چهره با خانواده شهدایی که در جریان دفاع مقدس با تقدیم فرزندانشان به این مقام نائل شده‌اند، با تجهیز خود به دانش، آگاهی و بصیرت، از زندگی و وصایای شهیدان، درس ولایت‌مداری بیاموزند و ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

اجرای برنامه‌های «راه بلد» و «فرشته جان ایران» فرصتی بسیار مغتنم در راستای جهاد تبیین، ایثار، شهادت، دستاوردهای ارزشمند و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین تقویت روحیه خودباوری و امیدآفرینی برای نسل ‌نو است.

دانش‌آموزان در دیدار با پدران، مادران و همسران شهدا در فرهنگسرای مهر کاشان در دورهمی صمیمانه و گپ و گفت، مطالب و نکات بسیار جالبی از زندگی، خاطرات و وصایای شهدا می‌شنوند و با ایده‌پردازی، خلاقیت و کار گروهی به خلق اثر در زمینه خاطره‌نویسی، دل‌نوشته، خطاطی، نقاشی و تولید محتواهای رسانه‌ای می‌پردازند.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha