ایران قوی نیازمند مدارس قوی است
کد خبر: 4170994
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

ایران قوی نیازمند مدارس قوی است

حجت‌الاسلام آل‌هاشم حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف در جامعه را عاملی مهم در موفقیت و پیشرفت کشور خواند و گفت: آینده در دستان دانش‌آموزان است اگر به‌دنبال ایران قوی هستیم باید مدارس را قوی کنیم زیرا دنیای آینده از همین مدارس شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، سوم مهرماه، در مراسم جشن بزرگ دانش‌آموزی آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهر سهند، به ویژگی‌های دانش‌آموز مهدوی اشاره و اظهار کرد: دانش‌آموز مهدوی باید همواره به فکر امام زمان(عج) باشد، درس خواندن و ورزش کردنش برای امام زمان باشد، برای امام دعا بخواند و برای سلامتی او صدقه دهد و در کل امام زمان(عج) باید از وی و رفتارش راضی باشد.

وی ادامه داد: دانش‌آموز مهدوی علاوه بر این ویژگی‌ها، باید در فکر فرهنگ و ترویج و گسترش فرهنگ مهدوی باشد و دیگران را با یاد و نام امام مهدی(عج) آشنا کند.

آل‌هاشم، به ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در کشور اشاره کرد و افزود: این دانش‌آموزان در دوران جنگ تحمیلی داوطلبانه به جبهه‌های نبرد رفتند و حتی شناسامه خود را تغییر دادند و سن خود را بالا بردند تا از میهن اسلامی دفاع کنند از این رو، همه ایرانیان باید در برابر شهیدان و رزمندگان سرتعظیم فرود آورند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اگر امروز ایران مقتدر است و به سوی پیشرفت، سعادت و توسعه حرکت می‌کند مدیون فداکاری رزمندگانی است که هشت سال در مقابل دشمن ایستادند.

وی گفت: امروز نیز دانش‌آموزان از نسل همان دانش‌آموزان هستند و در جبهه‌های مختلف در مقابل دشمن صف آرایی کرده‌اند و در تعیین سرنوشت کشور نقش دارند.

آل‌هاشم حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف در جامعه را عاملی مهم در موفقیت و پیشرفت کشور خواند افزود: آینده در دستان دانش‌آموزان است اگر به دنبال ایران قوی هستیم باید مدارس را قوی کنیم زیرا دنیای آینده از همین مدارس شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دانش‌آموزان، اولیا و معلمان سه محور اساسی در دستیابی به هدف ایران قوی هستند و باید همکاری و هماهنگی بین این سه محور بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام
captcha