اهدای نشان «سرو» به اولین شهید دفاع مقدس همدان
کد خبر: 4171044
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

اهدای نشان «سرو» به اولین شهید دفاع مقدس همدان

جمعی از کارکنان مؤسسه آموزش عالی جهاد‌دانشگاهی واحد همدان به همراه معاونت فرهنگی این واحد و خبرگزاری ایکنا در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید همدان با خانواده شهید «علی عقیلی لطف» دیدار و نشان سرو را به این خانواده شهید اهدا کردند.

شهید علی عقیلی لطفبه گزارش ایکنا از همدان، جمعی از کارکنان مؤسسه آموزش عالی جهاد‌دانشگاهی واحد همدان به همراه معاونت فرهنگی این واحد و خبرگزاری ایکنا در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید همدان با خانواده شهید «علی عقیلی‌لطف» دیدار و نشان سرو به‌عنوان مدال منقش به تمثال شهید که از سوی ستاد کنگره هشت هزار شهید آماده شده است، تقدیم فرزند این شهید شد.

فرزند شهید علی عقیلی لطف در این دیدار اظهار کرد: پدرم متول سال 1335 در همدان بود، او درجه‌دار نیروی هوایی و استوار یکم بود. در آغاز جنگ تحمیلی من که سه ماهه بودم به همراه مادرم در دزفول و در منطقه مربوط به نظامیان زندگی می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه پدرم اولین شهید استان همدان در دفاع مقدس است، بیان کرد: پدرم از نیروهای پدافندی پایگاه وحدتی دزفول بود؛ پنجم مهرماه همزمان با ششمین روز از آغاز جنگ تحمیلی این پایگاه توسط نیروهای بعثی بمباران می‌شود، پدرم و تعداد کمی از نیروهایی که در پایگاه باقی مانده بودند، آخرین نفراتی بودند که در پایگاه حضور داشتند و همانجا به شهادت می‌رسند.

عقیلی یادآور شد: پیش از آن هم این پایگاه مورد حمله قرار گرفته بود و چند روز پیش پدرم به عمویم می‌گوید که به سراغ من و مادرم بیاید و ما را به همدان بیاورد، از این‌رو زمان شهادت پدرم ما در همدان بودیم، در نهایت پیکر پدرم پس از دو روز، هفتم مهرماه 1359 در همدان تشییع و به خاک سپرده شد.

وی گفت: من تنها فرزند خانواده بودم و متأسفانه خاطره‌ای از او ندارم، اما با توجه به تعریف مادر و سایر بستگان، او خیلی دستگیر مردم بود و به آنها بسیار توجه داشت که این بارزترین ویژگی اوست. خواهر و برادران زیادی داشته و به دلیل اینکه شرایط شغلی پدربزرگم جوری بود که پاسخگوی نیازهای خانواده نبود نیمی از حقوقش را به پدرش هدیه می‌کرد. در فامیل وقتی از او صحبت می‌شود همه از او به خوبی یاد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha