دیدار جهادگران جهاددانشگاهی گیلان با رزمنده و جانباز دفاع مقدس
کد خبر: 4171074
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی گیلان با رزمنده و جانباز دفاع مقدس

جمعی از جهادگران جهاددانشگاهی استان گیلان در راستای اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صادقی خمامی، رزمنده و جانباز و پژوهشگر دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی گیلان با رزمنده دوران دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از گیلان، در راستای اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان امروز، سوم مهرماه همزمان با چهارمین روز هفته دفاع مقدس با همراهی تعدادی از جهادگران و ابراهیم الکن، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمام با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صادقی خمامی، رزمنده و جانباز دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: گنجینه دفاع مقدس محتوا و موضوعات بسیاری دارد که میطلبد در عرصه‌ جنگ ترکیبی،  این محتواهای ارزشمند را برای نسل جوان و آینده‌ساز تبیین کرد.

وی با بیان اینکه تلاش و رشادت شهدا، ایثارگران و جانبازان باید مستمر بازگو شود، افزود: عزت، اقتدار و امنیت امروز میهن اسلامی مرهون جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و جانبازان است، آنها در طول هشت‌سال دفاع مقدس، در برابر کفر و استکبار مقاومت کردند و در این راه از جان خویش گذشتند.

حجت‌الاسلام صادقی، رزمنده و جانباز دفاع مقدس هم در این نشست با یادآوری خاطرات دوران جبهه، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت با رشادت نوجوانان و جوانان این مرز و بوم معنا یافت و ماندگار شد لذا باید این فرهنگ به نسل امروز که تجربه جنگ و جبهه ندارند، به درستی منتقل شود و در این زمینه باید تحقیق و پژوهش شود.

وی که مؤلف کتاب «سیمای خوبان» است، افزود: در این کتاب اطلاعات کاملی از شهدای شهرستان خمام شامل فرازهای عرفانی و تربیتی از وصایای 172 شهید شهرستان، تاریخ تولد و شهر و روستا، موقعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین ارائه‌ آمار از تعداد شهدای هر منطقه، زندگینامه، خاطرات، مزار شهدا به تفکیک آورده شده است.

گفتنی است؛ تألیف کتاب «آفرینش جهان: آغاز خلقت در قرآن و روایات» اثر دیگر حجت‌الاسلام صادقی است، همچنین کتابی در خصوص سردار شهید مهدی شریفی‌پور توسط این رزمنده پژوهشگر تدوین شده که در مرحله ویراستاری است.

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی گیلان با رزمنده و جانباز دفاع مقدس

انتهای پیام
captcha