«امت رسول‌الله»؛ شعار هفته وحدت/ برنامه‌های ویژه برای تکریم قرآن
کد خبر: 4171702
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
حجت‌الاسلام اختری مطرح کرد:

«امت رسول‌الله»؛ شعار هفته وحدت/ برنامه‌های ویژه برای تکریم قرآن

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت با بیان اینکه «امت رسول‌الله»، شعار هفته وحدت امسال انتخاب شده است، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای تکریم قرآن کریم در هفته وحدت داریم و در این راستا جشن بزرگ خانوادگی 17 ربیع الاول و ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تکریم قرآن کریم در تهران میدان حضرت ولیعصر(ع) روز سه شنبه 11 مهر ماه ساعت ۱۵ و در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت صبح امروز، پنجشنبه 6 مهرماه، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وحدت که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با تبریک ایام خجسته و بسیار مبارک ماه ربیع‌الاول و میلاد مبارک پیامبر اکرم(ص)، گفت: امامت و آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج) در این ماه رقم خورده است. همچنین ولادت امام صادق (ع) هم در این ماه رقم خورده است، از سوی دیگر پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته در این ماه مبارک رقم خورده است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته نماد عزت، شرف و سرافرازی ملت عزیز ایران است. دفاع مقدس مناسبت بسیار پر اهمیت و ارزشمندی در جهان اسلام است که برای همه امت مسلمان مهم است.

اختری اظهار کرد: امت اسلام به منزله یک امت مطرح شده است. امروز جامعه اسلامی بیش از ۲ میلیارد نفر تخمین زده می‌شود؛ خدواند وحدت چنین امتی را برای وارستگی و شایستگی‌اش و ارتباطش با خدا ترسیم کرده است.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت با اشاره به تدابیر صورت گرفته است در هفته وحدت امسال گفت: در این هفته با شعار امت رسول الله، باید وحدت اسلامی را به بهترین شکل ممکن نشان دهیم. وحدت و یکپارچگی مسلمانان باعث رشد، سرافرازی و عزتمندی مسلمانان می‌شود.

وی بیان کرد: قدرت، پیشرفت‌های علمی و تمدن اسلامی در گروی وحدت جوامع اسلامی است و به طور قطع تمدن اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش بینی و مطرح شده از مسیر وحدت بین مسلمانان می‌گذرد. امروز جامعه اسلامی به این نیاز دارد که در بین تمام اقشار خود از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی وحدت وجود داشته باشد.

اختری با اشاره به تأکید همیشگی امامین انقلاب اسلامی به مسئله وحدت، گفت: ولادت حضرت رسول اکرم (ص) بهانه‌ای برای این مهم است، زیرا وحدت جامعه از کرامات پیامبر اکرم (ص) است که ما به عنوان مسلمان به آن افتخار می‌کنیم.

وی یادآور شد: اکثر برادران اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول را تاریخ صحیح ولادت پیامبر اسلام (ص) می‌دانند و اکثر شیعیان نیز روز ۱۷ ربیع‌الاول را روز ولادت پیامبر(ص) می‌دانند؛ در چنین شرایطی موضوع هفته وحدت از سوی حضرت امام خمینی (ره) پیش‌بینی شد تا مسلمانان بیش از هر زمان دیگری در این ایام به وحدت برسند.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های منسجمی بین شیعیان و برادران اهل سنت در سراسر کشور پیش‌بینی شده است. اولین برنامه ما در هفته وحدت امسال در فضای مجازی است که هشتگ «امت رسول الله، امت واحد» انتخاب شده است و ما درخواست داریم که برادران و خواهرانمان در کنش‌گری‌های مجازی خود از این هشتگ استفاده کنند.

وی افزود: همچنین آسمان ایران در  بیش از 400 نقطه کشور در شب میلاد پیامبر اعظم (ص) مصادف با شامگاه دوشنبه 10 مهر ماه در تمام مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ نورافشانی خواهد شد.

اختری ابراز کرد: امسال برای تکریم قرآن کریم در هفته وحدت برنامه‌های ویژه‌ای داریم و از رسانه‌ها درخواست داریم که بسیار مجدانه به موضوع تکریم قرآن به عنوان عزت همه مسلمانان بپردازند. در این راستا جشن بزرگ خانوادگی 17 ربیع الاول و ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تکریم قرآن کریم در تهران میدان حضرت ولیعصر(ع) روز سه شنبه 11 مهر ماه ساعت ۱۵ و در سراسر کشور برگزار می شود.

وی همچنین از اعزام کاروان قرآنی هفته وحدت به شهرستان‌ها و استان‌های تلفیقی و برگزاری جشنواره قرآنی «باران وحی» در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و ... با حضور بیش از 120 هزار شرکت کننده از خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دیگر برنامه‌های هفته وحدت امسال اعلام کرد.

اختری اظهار کرد: برنامه مهم دیگر این هفته برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی است که حجت الاسلام شهریاری برگزاری باشکوه‌ آن را پیگیری می‌کند. مسئله دیگر بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای هفته وحدت است که امیدواریم فعالیت‌های هنری پررنگی را در تمام استان‌ها شاهد باشیم.

وی در ادامه از راه‌اندازی پویش قرآنی «قرآن کتاب وحدت» به همراه کرسی‌های تلاوت بین مسجدی و افتتاح پایگاه‌های قرآنی در سراسر کشور خبر داد و گفت: برگزاری نشست تخصصی پیرامون رفع چالش‌های ذهنی و پاسخگویی به شبهات درحوزه زنان و خانواده از منظر فرق مختلف اسلامی و برگزاری نشست تخصصی با حضور اساتید شیعه و اهل تسنن در حوزه و دانشگاه و بررسی و مقایسه پاسخ‌های مرتبط با تسهیلات مطروحه در حوزه زنان و خانواده از منظر اندیشمندان هر فرقه نیز از برنامه‌هایی است که برای این ایام تدارک دیده شده و اجرایی خواهد شد.

وی در پایان برگزاری موسیقی‌های محلی در استان‌های مختلف، برگزاری مسابقات ورزشی با همدان جام وحدت، برگزاری جشنواره مهر محمدی در چهار استان، تجلیل از خادمان و شخصیت های برجسته قرآنی، دیدار و گفت‌وگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان، برگزاری همایش برای آشنایی با سیره پیامبر(ص) ، برپایی برنامه های متنوع میلاد النبی در بقاع متبرکه، برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون رفع شبهات در حوزه زنان و خانواده، زیباسازی فضای شهرهای مختلف را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در هفته وحدت اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha