وحدت مهمترین عمل در جامعه برای تداوم هر مکتبی است
کد خبر: 4171899
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

وحدت مهمترین عمل در جامعه برای تداوم هر مکتبی است

امام جمعه ملایر وحدت را مهم‌ترین و واجب‌ترین عمل در جامعه دانست و گفت: تداوم هر دین، مذهب، آیین و مکتبی ایجاد وحدت و یکپارچگی است.

امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌‌الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه ملایر امروز، هفتم مهرماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی با استناد به آیه 107 سوره انبیا، اظهار کرد: بعثت انبیای الهی و ارسال کتب تماما برای هدایت بشر است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به عنوان ختم رسل علاوه بر هدایت بشر مایه رحمت الهی بوده است، افزود: پیامبر(ص) برای اعراب فرستاده نشده بلکه مبعوث شد تا بشر را از گمراهی نجات داده و رحمتش شامل حال همه ما شود اگر کسی خود را در مسیر رحمت الهی و پیامبرش قرار دهد سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کرده و در حرکت غیر این مسیر ضرر می‌کند.

خطیب جمعه ملایر ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد فخر کائنات حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، وحدت را  مهمترین و واجبترین عمل در جامعه دانست و گفت: تداوم هر دین، مذهب، آیین و مکتبی ایجاد وحدت و یک پارچگی است.

وی با تأکيد بر اینکه برخی افراد به خاطر حزب و جناح و غلبه‌های نفسانی خواسته و یا ناخواسته، موجب ایجاد اختلاف در جامعه می‌‌شوند، افزود: در واقع این افراد بویی از معنویت، دفاع از اهل بیت، ولایت و رهبری نبرده و به اختلافات بیشتر دامن می‌‌زنند.

ارزنده دفاع به موقع از ولایت و حفظ  وحدت در واقع حساس را از موارد مهم در یک جامعه دانست و تصریح کرد: در دوران حضرت علی(ع) بعد از غصب حکومت توسط دشمنان از علی(ع) و مظلومیت ایشان و شهادت حضرت زهرا(س) و... فردی در دفاع از حقانیت علی شعری سرود که حضرت فرمودند آن زمانی که باید این مطالب بیان می‌شد گفته نشد نه امروز که دیگر کار از کار گذشته است.

وی تأکید کرد: کسی که موجب به هم زدن وحدت و جامعه شود قطعا در مسیر بیراهه و ابلیس حرکت می‌کند، در سال گذشته بزرگترین جنگ ترکیبی دشمن علیه ما شکل گرفت اما با بصیرت و آگاهی و رهنمودهای مدبرانه رهبری این هجمه ها با شکست مواجه شد و جا دارد اینجا از زحمات همه نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و سربازان گمنام امام زمان(عج) که برای امنیت این کشور زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند تقدیر کرد.

ارزنده ضمن گرامیداشت روز فرماندهان دفاع مقدس افزود: فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس تازه جوان بوده و هنوز به سن کامل جوانی نرسیده بودند اما سیر الهی را طی کردند و با پا گذاشتن روی نفس خود به این مقام والا نائل آمدند.

وی در پایان ضمن تبریک هفتم مهر ماه به عنوان روز آتش‌نشانی به این قشر از خود گذشته، اظهار کرد: این روز متعلق به مردان بزرگی است که در سخترین لحظه ها به دل آتش می‌ زنند که نمونه آن شهدای حادثه پلاسکو در سالهای گذشته بود که شهدای زیادی از آتش‌نشانان جان بر کف برای خدمت به مردم جان خود را فدا کردند.

انتهای پیام
captcha