اهدای بیش از ۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان
کد خبر: 4172048
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

اهدای بیش از ۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: بنیاد علمی آموزشی قلم چی بیش از 6 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرد.

اهدای کتاب به مدارس

معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: کتاب‌های اهدایی شامل دو هزار و 116 جلد کتاب از منابع آموزشی قلم‌چی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی (ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کنکوری‌ها) و سه هزار و 925 جلد کتاب گروه کودک از سه انتشارات (مبتکران، نردبان و پرستو) بوده است.

وی افزود: کتاب‌های اهدایی توسط انتشارات قلم چی با حضور نمایندگان این مؤسسه و رئیس مجمع خیرین کتابخانه‌ساز استان در کتابخانه مرکزی سنندج به نمایندگان کتابخانه‌های عمومی تحویل داده شد.

وی ارزش کتاب‌های اهدایی را بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون ریال برشمرد و بیان کرد: کتاب‌های اهدایی به زودی در قفسه های 53 باب کتابخانه عمومی در کتابخانه های عمومی استان قرار می‌گیرد تا علاقمندان و به ویژه متقاضیان حضور در کنکور سراسری از آن‌ها استفاده کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد قلم چی، افزود: این بنیاد هر سال علاوه بر فعالیت‌های عام المنفعه، اقدام به اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف کشور می‌کند و این امر در غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای بسیار تأثیرگذار است.

وی گفت: اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی امری پسندیده و بسیار ارزشمند است و می تواند علاوه بر ارتقای سرانه منابع کتابخانه ای، به جذب کتابخوانان بیشتر برای حضور در این نهاد فرهنگی کمک کند.

حسنی خونسار ادر پایان یادآور شد: بنیاد علمی آموزشی قلم چی در سال های گذشته نیز چند هزار کتاب کمک آموزشی به کتابخانه های عمومی استان کردستان اهدا کرده است.

انتهای پیام
captcha