برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در کرمان اعلام شد
کد خبر: 4172103
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در کرمان اعلام شد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از اجرای برنامه‌های متعدد به‌مناسبت هفته ملی کودک در کرمان خبر داد و گفت: اجرای ویژه‌برنامه «شصتم خبردار شد»، اکران فیلم «بچه زرنگ» و... از جمله این برنامه‌ها است.

اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، اکبر خدادادی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان امروز، هشتم مهرماه در نشست خبری پیرامون برنامه‌های هفته ملی کودک، با بیان اینکه کانون ۶۰ فعالیت مختلف را انجام می‌دهد، گفت: کانون پرورش فکری تخصصی‌ترین مرکز برای کار کودک و نوجوان است و تنها محدود به کودکان نیست.

وی با بیان اینکه به رسمیت شناختن دوران کودکی، از جمله بخش‌هایی است که رسانه‌ها می‌توانند روی آن کار کرده و به کانون پرورش فکری کمک کنند، اظهار کرد: هفته ملی کودک هر سال از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود و شعار امسال این هفته «کودکی بهتر، زندگی بهتر» است. البته برنامه‌های مربوط به کودک و نوجوان را نباید محدود به این هفته کرد بلکه هدف ما برگزاری برنامه‌های متععد در طول سال است و جامعه باید زیرساخت‌های زندگی مناسب را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند.

خدادادی افزود: کلید واژه پرورش مبتنی بر آیات قرآن است که به صراحت بر آموزش ارجحیت دارد لذا برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در راستای تربیت کودک بالنده،‌ امیدوار، دانا، آشنا با ارزش‌های کشور و در مجموع کودک تراز انقلاب اسلامی است و نباید دوران امروز کودک را مورد غفلت قرار دارد.

وی تصریح کرد: در کانون یک برنامه هدفمند و روشمند را دنبال می‌کنیم و هیچ‌کدام از برنامه‌های کانون با رویکرد صرفاً سرگرمی نیست بلکه برنامه‌ها با رویکرد روانشناسی و با بیان هنرمندانه پیگیری می‌شود بنابراین اگر دستگاه‌ها با برنامه‌های کانون آشنا باشند بهتر از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

خدادادی با بیان اینکه کانون پرورش فکری در استان کرمان همچون یک معدن کشف نشده است و همه نهادها باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه کودک عمل کنند، افزود: همزمان با هفته ملی کودک برنامه‌های متعددی در کرمان اجرا می‌شود که یکی از این برنامه‌ها، ویژه‌برنامه «شصتم خبردار شد» است. این برنامه برای بازشناسی و مرور ۶۰ فعالیت متنوع کانون در کرمان است که از هفته ملی کودک آغاز شده و به مدت ۶۰ روز ادامه دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری استان از آغاز اکران فیلم «بچه زرنگ» در سینما شهر تماشا کرمان خبر داد و گفت: این انیمیشن سینمایی یک انیمیشن قهرمان‌محور است که به هویت ایرانی اسلامی می‌پردازد و موضوعات را به‌صورت غیرمستقیم به مخاطب کودک و نوجوان می‌رساند. اکران این انیمیشن در کشور استقبال خوبی داشته و در کرمان نیز با توجه به استقبال مخاطب به مدت دو ماه اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه پایه کار کانون، قصه و کتاب است و به همین دلیل جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» در کرمان برگزار می‌شود، افزود: مرحله استانی این جشنواره ۲۷ تا ۲۹ آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود و همزمان با یلدا جشنواره کشوری با حضور ۱۲ نماینده از کرمان برگزار خواهد شد.

خدادادی تصریح کرد: گویش، لهجه، زبان و استخراج قصه‌های مهم بومی از بخش‌های مهم یک جشنواره است لذا به دنبال ثبت قصه‌های کرمان در این جشنواره بین‌المللی هستیم تا مردم کشورهای دیگر نیز با کرمان آشنا شوند. به دلیل ظرفیت خوب استان حتی امکان اینکه کرمان به عنوان پایتخت قصه‌های کویر انتخاب شود نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه به‌دنبال تزریق امید در جامعه هستیم، ادامه داد: این جشنواره بخش‌های مختلفی مانند بخش ویژه سردار سلیمانی دارد و یکی از رویکردهایی این جشنواره مردمی‌سازی است که در سایر برنامه‌های کانون نیز پیگیری می‌شود. مردمی‌سازی به این معناست که هر کسی و هر گروه سنی می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

سرپرست کانون پرورش فکری استان در پایان با تأکید بر پرهیز از اجرای برنامه‌های کلیشه‌ای در کارهای فرهنگی، اظهار کرد: ۴۱ نهاد در اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک با کانون همکاری دارند. همچنین به‌مناسبت این هفته عضویت کانون رایگان انجام می‌پذیرد. پیک امید(حضور کتابخانه سیار و قصه‌گوها در مناطق محروم استان و مناطق حاشیه‌ای شهر در راستای تحقق عدالت فرهنگی) برگزاری ۲ تئاتر، شب شعر و خاطره طنز دفاع مقدس، نشست نقد و بررسی کتاب و... از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در کرمان است.

انتهای پیام
captcha