ترویج ارزش‌های اسلامی آسیب‌های اجتماعی را کم می‌کند
کد خبر: 4172133
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

ترویج ارزش‌های اسلامی آسیب‌های اجتماعی را کم می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر تبدیل ارزش‌های انقلاب اسلامی به آثار هنری گفت: با ارائه ارزش‌های اسلامی در قالب سبک‌های هنری مختلف مانند نمایش و کتاب می‌توانیم جامعه را به سمت رشد و تعالی کمک کرده و ظرفیت جامعه را در دوری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌دهیم.

به گزارش ایکنا از قم، مصطفی ملایی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم امروز 8 مهرماه، در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دفاع مقدس که در باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شده است با تأکید بر ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه ،اظهار کرد: همان‌طور که نماز جلوی منکرات و فحشا را می‌گیرد، ترویج ارزش‌های دینی در جامعه نیز در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

وی توجه به مبانی و ارزش‌های اسلامی انقلابی را عامل رشد جامعه دانست و افزود: با ارائه ارزش‌های اسلامی در قالب سبک‌های هنری مختلف مانند نمایش و کتاب می‌توانیم جامعه را به سمت رشد و تعالی کمک کرده و ظرفیت جامعه را در دوری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، یادآور شد: اعتقاد به شهدا، اعتقاد به نظارت خداوند و خداباوری باعث می‌شود جلوی انحراف و خطا گرفته شود؛ ما اعتقاد داریم شهدا زنده و نگه‌دارنده جامعه از خطا است و باید ارزش‌های دینی تبدیل به آثار شود تا ارتباط نسل جوان با شهدا برقرار شود.

وی در ادامه با یادآوری سخن مقام معظم رهبری در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: مقام معظم رهبری معتقد است زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این نشان‌دهنده اهمیت حفظ ارزش‌های دینی در جامعه است، امام خمینی (ره) نیز با بیان زنده ماندن اسلام با ماه محرم و صفر بر تأثیر حفظ ارزش‌های دینی تأکید داشتند.

ملایی در پایان خواستار حضور خانواده‌ها در نمایشگاه دفاع مقدس شد و تصریح کرد: حضور در نمایشگاه دفاع مقدس و آشنایی با شهدا و دستاورد‌های انقلاب می‌تواند در برقراری ارتباط نسل جوان با شهدا، الگو گیری از آن‌ها از شهدا و همچنین رشد و حرکت جامعه به سمت درستی و حقیقت موثر باشد.

انتهای پیام
captcha