سیره شناسی پیامبر(ص) ضرورت وحدت جامعه امروز است
کد خبر: 4172234
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
امام جمعه گرگان:

سیره شناسی پیامبر(ص) ضرورت وحدت جامعه امروز است

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه سیره شناسی پیامبر(ص) ضرورت وحدت جامعه امروز است، گفت: زمانیکه بشریت نظاره گر جنگ و خونریزی و بی‌عدالتی باشد، یک خلأ واقعی را در خود احساس کرده که تنها با حضور یک شخصیت الهی و آشنا شدن با آن می توانند این خلأ را برطرف کرده و امیدوار شود‌.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، جشن گرامیداشت هفته وحدت با محوریت پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی، انسجام ملت اسلامی، با حضور آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان و ائمه جمعه اهل‌سنت روز شنبه، 8 مهر در سالن فرهنگیان شهرستان برگزار شد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستان ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت این هفته گفت: اگرچه جامعه اسلامی در گذشته در غفلت بوده اما امروزه با بیداری جامعه اسلامی و مصلحت امت اسلامی ایران و بر خلاف میل شیاطین جن و انس سعی در هرچه با شکوه برگزار کردن این محافل و مجالس داشته‌ایم.

امام جمعه گرگان با اشاره به ولادت پیامبر ختمی مرتبت، حضرت محمد(ص)، بیان کرد: این سراج منیر در 1498 سال قبل در چنین ایامی در در مکه مکرمه در کنار بیت‌الله پا به جهان هستی گذاشت که این ولادت طبیعی و تکوینی ایشان به شما رفته و ما باید تلاش کنیم ایشان را به جامعه بشری بشناسانیم.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه این وجود گران بهای پیامبر اکرم(ص) نیازمند یک تولد نو توسط مسلمانان است، افزود: ولادت(طبیعی) را خدا انجام داده لذا مسلمانان باید برای ورود این شخصیت نورانی به جامعه و به میدان آوردن ایشان از طرق امروزی خود را موظف بدانند و تلاش کنند.

وی با اشاره به جنگ و خونریزی در جای جای عالم هستی توسط حاکمانی که خود را قیم عالم و حاکم مطلق آن می‌دانند، گفت: مادامیکه بشریت نظاره گر این چنین وقایعی بوده، یک خلأ واقعی را در خود احساس کرده که تنها با حضور یک شخصیت الهی و آشناشدن با وی می‌توانند این خلأ را برطرف کرده و امیدوار شوند.

انتهای پیام
captcha