برگزاری بیش از ۱۴۰ برنامه به مناسبت دهه وقف در گلستان
کد خبر: 4172276
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

برگزاری بیش از ۱۴۰ برنامه به مناسبت دهه وقف در گلستان

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: بیش از ۱۴۰ برنامه به مناسبت هفته وقف از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و ادارات شهرستان‌ها در گلستان برگزار می‌شود.

وقفبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان گلستان حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در استان اظهار کرد: هفته وقف از سالجاری به بعد با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای 27 صفر از ۱۶ ربیع‌الاول خواهد بود و بر این اساس برنامه‌های این هفته امسال از دهم تا شانزدهم مهرماه اجرا خواهد شد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان به روزشمار دهه وقف با عنوان وقف، قرآن؛ «سنت نبوی و سیره معصومین(ع)» وقف- «اقتصاد پایدار؛ رشد تولید»، وقف ـ «امامزادگان؛ ترویج فرهنگ زیارت»، وقف ـ «حمایت از خانواده؛ ترویج سبک زندگی اسلامی»، وقف ـ «حمایت از نخبگان علمی و دانش‌بنیان‌ها»، وقف ـ «سلامت جامعه؛ تکریم واقفین و خیرین» اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه‌هایی است که سوی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه و ادارات اوقاف شهرستان‌های گرگان از پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام مهدیان به برنامه‌های نخستین روز وقف اشاره کرد و گفت: غبارروبی و عطر افشانی امامزادگان و گلزار شهدا، اجرای زنگ وقف در مدارس استان اجرای ویژه برنامه شب میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) به همراه برگزاری محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.

وی برپایی خیمه‌های معرفت، دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان و استاندار و فرمانداران در شهرستان‌ها، برگزاری همایش یاوران وقف، راه‌اندازی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه سطح استان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، بهره‌گیری از مبلغ اعزامی بومی و مستقر در بقاع متبرکه، برگزاری نشست‌های تخصصی و صنفی وقف، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و... را بخشی از برنامه‌های هفته وقف برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: پخش ویژه‌برنامه وقف چشمه همیشه جاری با حضور واقفین و خیرین، گفت‌وگوی ویژه خبری از صدا و سیمای مرکز گلستان تشریح خدمات وقف و بقاع متبرکه توسط ادارات استان از رادیو گلستان از برنامه‌های شاخص رسانه‌ای هفته وقف در استان است.

حجت‌الاسلام مهدیان گفت: از دیگر برنامه‌های هفته وقف را افتتاحیه پروژه‌های عمرانی در موقوفات و بقاع شاخص انجام تور گردشگری رسانه‌ای با حضور اصحاب رسانه در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و تعالی فرهنگ زیارت، اهدای خون اصحاب بقاع متبرکه و موقوفات سراسر استان و تجلیل از همکاران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را از برنامه‌های روز ششم دهه وقف اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha