اتحاد امت اسلام بیش‌ازپیش ضروری است
کد خبر: 4172335
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کوچک‌زاده:

اتحاد امت اسلام بیش‌ازپیش ضروری است

مدیر رادیو گفت‌وگو گفت: با توجه به زخم‌های برجای‌مانده از اختلافات مذهبی که همه دست‌ساخته استعمار و استکبارند، ضرورت اتحاد میان امت اسلام بیش‌ازپیش لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایکنا رضا کوچک‌زاده تهمتن؛ مدیر شبکه رادیویی گفت‌وگو، در مصاحبه با خبرگزاری ایکنا تکیه بر وحدت میان مذاهب اسلامی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ ازجمله رویکرد گفتمانی مورد نظر این رادیو اعلاک کرد و گفت: تلاش برای ایجاد وحدت در جهت تقویت امنیت ملی یک فرض اساسی است. ازاین‌رو، در هفته وحدت، این شبکه در برنامه‌های مختلف و با حضور جامعه نخبگانی شیعه و سنی بر زمینه‌های مشترک تکیه و تاکید خواهند کرد.

مدیر رادیو گفت‌وگو در معرفی برنامه‌های این شبکه در هفته وحدت گفت: جدول پخش ما با تمرکز بر تقویت همدلی و اتحاد میان مذاهب، معرفی حضرت رسول اکرم(ص) به عنوان اسوه در جامعه و ترویج سبک و سیره اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند و برنامه‌های این شبکه تلاش دارد با استفاده از کارشناسان اهل سنت در کنار اساتید شیعه در جهت حفظ منافع امت اسلامی، مباحث تخصصی را به گفت‌وگو بگذارد و در همین زمینه به راه‌حل‌های مناسب برای حفظ این مهم دست یابد.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه سلسله موی دوست که مستندی برای واكاوی اندیشه‌های عقیدتی بر مبنای حدیث سلسله الذهب جهت تبیین قول سدید است به سیره و روش زندگی حضرت محمد(ص) می‌پردازد. در برنامه بر بال سخن نیز سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت را پخش می‌کنیم و در مرزهای همدلی به موضوع وحدت از نگاه ادیان مختلف پرداخته می‌شود.

کوچک‌زاده افزود: برنامه زنده صبح و گفت‌وگو نیز در ارتباط‌های تلفنی با استان‌های سنی‌نشین: گلستان، سیستان و بلوچستان خراسان، هرمزگان،کردستان و.. به گفت‌وگو با صاحب‌نظران و فرهیختگان اهل سنت در موضوعات مختلف مورد بحث هر استان سری می‌زند و آن‌ها را مورد مداقه کارشناسان قرار می‌دهد. مجله خبری تحلیلی رویداد تبیین اوضاع امروز کشورهای اسلامی و تلاش نظام سلطه و مرتجعین برای القای تفکرات افراطی و تفریطی و ضرورت مقابله با این فتنه‌ها را در دستور کار دارد و برنامه بدون خط‌خوردگی بررسی ابعاد نفوذ سیاسی برای تخریب وحدت اسلامی را بررسی می‌کند. این سه برنامه به صورت زنده از شنبه تا چهارشنبه ساعت 6:30 صبح،12 ظهر و 19 عصر تقدیم مخاطبان رادیو گفت‌وگو می‌شود.

مدیر رادیو گفت‌وگو، تلاش رسانه‌های معاند برای تخریب وحدت جهان اسلام را محوری‌ترین برنامه عملیاتی دشمن در عرصه رسانه دانست و عنوان کرد: برنامه تخصصی امواج شبهه که تلاش دارد از پشت پرده عملکرد رسانه‌های بیگانه پرده‌برداری کند و به رفتارشناسی این رسانه‌ها بپردازد در این هفته به شیوه‌های پرداخت دشمن در قامت رسانه برای تخریب وحدت امت اسلامی می‌پردازد. این برنامه یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 16 به‌ صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت نشان دادن اقتدار منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر امنیت درون‌زا و چشم‌انداز فرارو در دنیای بین‌الملل گفت: این موضوع مهم در برنامه گفت‌وگوی سیاسی مطرح می‌شود و در گفتگو با اساتید حوزه سیاست که اهل تسنن و شیعه هستند به بحث گذاشته می‌شود، همچنین تاکید بر زمینه‌های مشترک جهان اسلام چون کتاب و قبله واحد و آرمان‌های مشترک همچون تلاش برای آزادسازی ملت فلسطین و مقابله با کید صهیونیسم و امریکا از رویکردهای دیگر این برنامه است تا  در دایره محاسباتی دشمن بازی نشود. برنامه گفتگوی سیاسی شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 پخش می‌شود.

مدیر رادیو گفت‌وگو در پایان با بیان اینکه زخم‌های برجای‌مانده از اختلافات مذهبی چون ظهور داعش، وهابیت و شیعه انگلیسی که همه دست ساخته استعمار و استکبارند، ضرورت این همدلی و اتحاد میان امت اسلام را بیش‌ازپیش لازم دانست و گفت: رادیو گفت‌وگو همواره در تلاش است تا با شناخت راهبردهای دشمن خصوصاً در عرصه جنگ‌های رسانه‌ای و شناختی، به شبهات این عرصه پاسخ دهد.

انتهای پیام
captcha