وحدت ملت ایران رمز تداوم انقلاب است
کد خبر: 4172365
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

وحدت ملت ایران رمز تداوم انقلاب است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه وحدت ملت مسلمان و مبارز ایران، رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران است، گفت: یوم الله سیزدهم آبان فرصت مناسبی است تا چهره کریه شیطان بزرگ به نسل جوان شناسانده شود و نتایج استکبارستیزی برای دانشجویان و دانش‌آموزان تبیین شود.

حجت الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 9 مهرماه در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان(روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) ضمن تبریک هفته وحدت و فرارسیدن ولادت با سعادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: وحدت ملت مسلمان و مبارز ایران، رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران است که در سایه هدایت و رهبری پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی با تبیین شخصیت برجسته و نورانی پیامبر اعظم(ص) به عنوان تجلی فطرت الهی در مسیر حیات طیبه بشریت، افزود: اهانت‌های اخیر برخی افراد هتاک و فرومایه به ساحت مقدس و نورانی پیامبر خدا و کلام الهی در برخی از کشورهای به اصطلاح منادی آزادی، نشانه عجز و ناتوانی استکبار جهانی در برابر حقانیت دین مبین اسلام است.

اشجری با اشاره به رخدادهای مهم یوم الله سیزدهم آبان گفت: تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی به ترکیه در 13 آبان 1343، شهادت جمعی از دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 سبب شد تا روز 13 آبان با تصویب مجلس سوم به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه آمریکای جنایتکار مظهر اتم و اکمل استکبار است، تصریح کرد: یوم الله سیزدهم آبان فرصت مناسبی است تا چهره کریه شیطان بزرگ به نسل جوان شناسانده شود و نتایج استکبارستیزی و بانگ «مرگ بر آمریکا» برای دانشجویان و دانش‌آموزان تبیین شود.

وی با تأسی به روش معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در به کار بردن واژگان قرآنی و الهی همچون استکبار، مستضعفین و غیره، تأکید کرد: ضرورت دارد در ادبیات امروز نیز از واژگان قرآنی استفاده شود و دقت شود که این واژگان دستخوش تغییرات واقع نشوند.

اشجری از تشکیل ستاد بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان(روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) در مرکز استان و همه شهرستان‌ها و بخش‌های گیلان خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سال‌جاری در سراسر استان به شکل تجمع برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری تجمع استانی بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان(روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) در صبح روز شنبه، 13 آبان در پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب شهر رشت، گفت: با توجه به پایان نرسیدن تعمیر و ترمیم ساختمان شهرداری رشت، این مراسم در ضلع شرقی پیاده‌راه به سمت خیابان شهید شریعتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان به شکل تبیینی و تبلیغی برگزار می‌شود، افزود: برگزاری تجمع باشکوه بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، برگزاری یادواره‌های شهدای دانشجو و دانش‌آموز، برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، تولید محتوای تحقیقی و هنری، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس، برگزاری ویژه‌برنامه پیش از خطبه‌های نماز جمعه با بهره‌مندی از سخنرانی دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه و انقلابی، فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی و... بخشی از برنامه‌های این ستاد خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این نشست 166 برنامه به منظور بزرگداشت باشکوه یوم الله سیزدهم آبان(روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) در استان گیلان به تصویب اعضای ستاد رسید.

انتهای پیام
captcha