زندگی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار همدیگر تقویت شود
کد خبر: 4172416
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن لرستان:

زندگی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار همدیگر تقویت شود

حجت‌الاسلام سیدهادی سهرابی با بیان اینکه وحدت بین شیعه و سنی این است که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند، گفت: دشمن به دنبال این است شیعه و سنی در تقابل با یکدیگر قرار بگیرند که در مقابل، باید وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار همدیگر را تقویت و ترویج کرد.

حجت‌الاسلام سیدهادی سهرابی، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام سیدهادی سهرابی، نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان در نشست «اتحاد و همبستگی امت اسلامی» که امروز، 9 مهرماه در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به منظومه فکری و بیاناتی از رهبر معظم انقلاب در مورد مفهوم وحدت، گفت: وحدت بین شیعه و سنی این است که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند.

وی افزود: دشمن به دنبال این است شیعه و سنی در تقابل با یکدیگر قرار بگیرند که در مقابل، باید وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار همدیگر را تقویت و ترویج کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه شیعه و سنی هیچ‌گاه نباید به مقدسات و اعتقادات همدیگر توهین کنند و باید همیشه به یکدیگر احترام بگذارند، اضافه کرد: توحید، کتاب مقدس قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) از ارکان مهم وحدت بین شیعه و سنی هستند و دو طرف باید اشتراکات خود را تقویت کنند و در برابر دشمن و استکبار جهانی، وحدت داشته باشند.

در این نشست، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز از نگاه تقریب مذاهب و نگاه تاریخی به تبیین مفهوم وحدت پرداخت.

وی برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره)، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با تقویت وحدت امت اسلامی را تشریح و تبیین کرد و خواستار این شد که تقریب مذاهب بر پایه نقاط مشترک بین مذاهب، با جهت‌گیری افزایش قدرت امت اسلامی تقویت شود.

محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و غلام‌حسین حسینی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز در این نشست، از سازنده ‌بودن این‌گونه نشست‌ها با رویکردهای علمی و دانشگاهی، سخن گفتند و اینکه تضعیف وحدت امت اسلامی از اهداف دشمنان و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس است.

اعضای حاضر در نشست نیز دیدگاه‌های خود را درباره مفهوم وحدت در امت اسلامی بیان کردند؛ از جمله اینکه، علاوه بر تقویت جنبه‌های گفتمانی و نظری و تئوریک موضوع باید راهکارهای وحدت امت اسلامی را در عمل و اقدام، تقویت کرد و گسترش داد و برخی روش‌ها و رویه‌ها را نیز متناسب با اقتضائات جهان امروز بازتعریف کرد.

یادآور می‌شود، نشست بصیرتی «اتحاد و همبستگی امت اسلامی» در آستانه سالروز ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha