افزایش ۴۶ درصدی درآمد موقوفات آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4172556
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

افزایش ۴۶ درصدی درآمد موقوفات آذربایجان‌غربی

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی گفت: از هفته وقف سال گذشته تا هفته وقف امسال مجموع درآمدهای این اداره‌ کل ۴۶ درصد افزایش داشته که 53 میلیارد و 400 میلیون تومان آن مربوط به سال گذشته و 46 میلیارد تومان آن مربوط به نیمه نخست امسال است.

نشست خبری مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی با اصحاب رسانهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی 9 مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سامانه رقبات‌ آذربایجان‌غربی 6 هزار و 913 موقوفه و 46 هزار و 800 رقبه ثبت شده و حدود 200 وقف جدید نیز در طول یک ساله گذشته ثبت شده است.

وی افزود: از هفته وقف سال گذشته تا هفته وقف امسال مجموع درآمدهای این اداره‌کل ۴۶ درصد افزایش داشته که 53 میلیارد 400 میلیون تومان آن مربوط به سال گذشته و 46 میلیارد تومان آن مربوط به نیمه نخست امسال است.

جوانبخت با اشاره به برنامه‌های دهه وقف بیان کرد: همایش یاوران وقف، توزیع بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، غبار روبی مزار شهدا و راه‌اندازی نمایشگاه اوقاف در میدان انقلاب ارومیه از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در دهه وقف محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: از مجموع درآمدهای اوقاف در سال گذشته هفت میلیارد تومان برای نیات مذهبی، ۲.۵ میلیارد در امور خیریه، ۳.۵ میلیارد تومان در مدارس علوم دینی و روحانیت و 14 میلیارد هم در مساجد استان هزینه شده و مابقی نیز برای حفظ اصل موقوفات از جمله هزینه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امسال در ایام اربعین در مرز تمرچین پ. موکب موقفان خیراندیش مستقر شد و بیش از ۵۰ هزار پرس غذای گرم و 35 هزار لیوان شربت و میان وعده در بین مردم توزیع شد.

وی گفت: امسال 360 بسته تحصیلی بین اقشار نیازمند توزیع شده و در زلزله خوی 90 هزار پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد تومان در سه آشپزخانه توزیع شد و 600 میلیون تومان نیز در بین هیئات مذهبی بر اساس نیات واقفین توزیع شده است.

جوانبخت عنوان کرد: در زمینه نهضت ملی مسکن نیز اوقاف پای کار آمده و 153 هزار مترمربع زمین در ارومیه، خوی، سلماس، نقده و بوکان اختصاص داده که برای اقشار کم‌درآمد و نومزدوجین منزل مسکونی ساخته می‌شود و با توجه به رایزنی‌ها 200 هکتار زمین نیز در تکاب براساس نیاز به محدوده داخل شهر تکاب اختصاص داده شده که این مسئله می‌تواند بخشی از نیاز مسکن این شهر را حل کند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از دو هزار و امسال نیز بالای هزار و 50 مورد سند مالکیت ثبت شده و 50 درصد موقوفات برای حفظ عین موقوفات هزینه می‌شود و 80 درصد موقوفات و رقبات استان دارای سند مالکیت است و هفت پرونده ملی و استانی برای اثبات وقفیت در سال جاری داشتیم که در چهار سال گذشته آذربایجان‌غربی به‌عنوان سه استان برتر در تثبیت مالکیت موقوفات انتخاب شده است.

انتهای پیام
captcha