زنگ وقف در مدرسه روستای خراشاد بیرجند نواخته شد
کد خبر: 4172591
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

زنگ وقف در مدرسه روستای خراشاد بیرجند نواخته شد

به‌مناسبت هفته وقف طی مراسمی امروز، 10 مهرماه زنگ وقف در مدرسه خراشاد این شهرستان نواخته شد.

زنگ وقف در روستای خراشاد بیرجندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، طی مراسمی امروز، 10 مهرماه زنگ وقف با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان، رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند در مدرسه خراشاد این شهرستان نواخته شد.

حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان در این مراسم با تبریک هفته وقف اظهار کرد: وقف صدقه جاریه بوده که منافع آن مشمول تمام اقشار جامعه می‌شود و جزو بالاترین خیرات و مبرات است.

وی با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ وقف در بین افراد جامعه گفت: دانش‌آموزان به خوبی می‌توانند فرهنگ وقف را در بین خانواده‌های خود و جامعه توسعه دهند، بنابراین باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. اجرای نیت واقفان یک امر قانونی و شرعی بوده که بر دوش سازمان اوقاف و امور خیریه نهاده شده ولی باید به سمتی برویم که نیات واقفان متناسب با نیاز جامعه باشد تا در جهت رفع مشکلات مختلف مردم هزینه شود.

یادآور می‌شود، در این مراسم توزیع ۳۴ بسته تحصیلی نیز بین دانش‌آموزان خراشاد و روستاهای اطراف از محل موقوفه مرحوم پرویز رحیمی خراشاد با موضوع تحصیل انجام شد.

انتهای پیام
captcha