دیدار فعالان فرهنگی ملایر با خانواده‌های اهل تسنن
کد خبر: 4172711
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

دیدار فعالان فرهنگی ملایر با خانواده‌های اهل تسنن

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: همزمان با هفته وحدت جمعی از مبلغان و فعالان فرهنگی با خانواده‌های اهل تسنن دیدار می‌کنند، این دیدارها می‌تواند نماد رونق وحدت بین شیعه و سنی باشد.

حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر،حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک هفته وحدت نامگذاری این هفته توسط امام راحل را یک حرکت مدبرانه در راستای انسجام بین شیعه و سنی و همبستگی بین مسلمانان برشمرد و اظهار کرد: در هفته وحدت بیش از یکصد برنامه مختلف در سطح شهرستان ملایر در حال اجرا است.

وی از فعالیت و اعزام 75 مبلغ و روحانی به نقاط مختلف شهرستان و مساجد در این ایام اشاره کرد و افزود: تببین جایگاه و شخصیت پیامبر اکرم(ص)، تبیین وحدت بین شیعه و سنی، پاسخگویی به سوالات و شبهات و اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشن از جمله فعالیت این مبلغین است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه 35 هیئت مذهبی شهرستان نیز برنامه‌های مولوی خوانی، جشن و مدیحه سرایی در این ایام را دارند، گفت: این برنامه‌ها در سطح مساجد، هیئت‌های مذهبی، تکایا، محلات و سطح شهر برگزار می‌شود.

نجفی به برگزاری مسابقه کتابخوانی پیامبر مهربانی با محتوای موضع  کتاب‌های مختلف در خصوص پیامبر اکرم(ص)، برگزاری نشست‌های بصیرتی و پاسخگویی به شبهات در سطح مساجد برای نسل جوان و... را نیز از دیگر برنامه‌های این ایام در ملایر دانست و افزود: دیدار جمعی از مبلغان و فعالان فرهنگی با خانواده‌های اهل تسنن را خواهیم داشت که این دیدارها می‌تواند نماد رونق وحدت بین شیعه و سنی باشد.

نجفی به برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس با حضور مبلغان و روحانیون اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، دیدار با خانواده شهدا، فضاسازی سطح شهر، مساجد، محلات، برپایی جشن‌های متمرکز عمومی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی محتواسازی متناسب با هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) در فضای مجازی، پویش‌های نذر صلوات و مسابقات فرهنگی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی ... را نیز از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر با همکاری سایر نهادهای فرهنگی در ایام هفته وحدت برشمرد.

انتهای پیام
captcha