شیعه و سنی به اعتقادات همدیگر احترام بگذارند
کد خبر: 4172736
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
استادیار مؤسسه آموزش عالی طلوع:

شیعه و سنی به اعتقادات همدیگر احترام بگذارند

راضیه علی‌اکبری با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که شیعه و سنی علیه همدیگر جنگ به‌راه بیندازند، گفت: شیعه و سنی بایستی به اعتقادات همدیگر احترام بگذارند و در سخنرانی‌ها به تبعات و پیامدهای سخنرانی‌ها توجه شود.

راضیه علی‌اکبری، استادیار، معارف، موسسه آموزش عالی طلوعبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، راضیه علی‌اکبری، استادیار معارف مؤسسه آموزش عالی طلوع در نشست گفت‌وگومحور با موضوع «تعارض یا عدم تعارض وحدت اسلامی و مسئله تبری» که دوشنبه، ۱۰ مهرماه در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، در  تشریح مفهوم‌شناسی مسئله تبری و وحدت، اظهار کرد: وحدت بین شیعه و سنی بایستی با تکیه ‌کردن بر نقاط اشتراک بین این دو تقویت شود و گسترش یابد.

وی افزود: نباید روی نقاط افتراق مانور داد و تمرکز کرد زیرا دشمن به دنبال این است که شیعه و سنی علیه همدیگر جنگ به‌راه بیندازند و در این راستا سرمایه‌گذاری کرده است.

علی‌اکبری ادامه داد: در برخی فعالیت‌های رسانه‌ای از قبیل راه‌اندازی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای تحت عنوان دفاع از تشیع یا تسنن به اعتقادات طرف دیگر، حمله می‌شود که دقیقاً طراحی استکبار جهانی و دشمنان است تا وحدت حاصل نشود.

وی افزود: شیعه و سنی بایستی به اعتقادات همدیگر احترام بگذارند و حتی در سخنرانی‌ها به تبعات و پیامدهای سخنرانی‌ها توجه شود و گفتارها و سخنان به‌گونه‌ای نباشند که وحدت امت اسلامی، خدشه‌دار بشود.

علی‌اکبری با بیان اینکه تبری جستن از دشمنان دین خدا و دشمنان پبامبر گرامی اسلام(ص) و دشمنان امامان معصوم (ع) هیچ‌گونه مغایرتی با وحدت امت اسلامی ندارد، گفت: ترویج جهل نسبت به موضوعات و برخی تعصبات افراطی، از رویکردهای دشمن است تا اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی حاصل شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه رهنمودهای مقام معظم رهبری را راهنمای اصلی چگونگی حرکت کردن در مسیر وحدت امت اسلامی دانست و با اشاره به مفاهیم متعالی نهج‌البلاغه، به ارتباط معنایی و محتوایی آن با مفهوم وحدت پرداخت.

مهرداد امیری به‌عنوان مدیر این نشست گفت‌وگو محور نیز گفت: برگزاری این‌گونه نشست‌ها در راستای تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تبادل آراء با چارچوب‌های روش‌مند، علمی و دانشگاهی است.

وی افزود: در این نشست‌ها نظرات مختلف با نگاه علمی بیان می‌شوند که خود باعث تقویت سطح گفت‌وگوهای علمی و استدلالی در دانشگاه‌ها می‌شود.

در این نشست که با همکاری سازمان بسیج اساتید استان لرستان، کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان و تیم مدیریتی این دانشگاه برگزار شد، حاضران نیز دیدگاه‌های خود را درباره مفهوم تبری و ارتباط آن با موضوع وحدت امت اسلامی بیان کردند.

انتهای پیام
captcha