مقابله با اسلام آمریکایی نتیجه وحدت مسلمانان است
کد خبر: 4172775
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

مقابله با اسلام آمریکایی نتیجه وحدت مسلمانان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی گفت: دشمن در طول تاریخ و حتی از زمان رسول اکرم به دنبال ضربه زدن به اسلام و حتی صدمه به وجود نازنین رسول اکرم بود و امروز از جمله دستاوردهای اتحاد، علاوه بر نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمن مقابله با اسلام آمریکایی را که به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب هستند را می‌توان نام برد.

حجت الاسلام علیپور رئیس تبلیغات بندرانزلی

حجت‌الاسلام یونس علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: نامگذاری هفته وحدت یکی از ابتکارات امام راحل بود و علت آن نیز در تاریخ ولادت نبی مکرم اسلام است چراکه برخی کشورهای اسلامی ۱۲ ربیع الاول و در برخی ۱۷ ربیع الاول را تولد پیامبر رحمت و خوبی‌ها می‌دانیم و نامگذاری این هفته با هدف اجماع در این مورد انجام شد.

وی وجود نازنین نبی مکرم اسلام همچنین قرآن و اجتماع باشکوه حج را از جمله مؤلفه‌های مهم در اتحاد مسلمانان عنوان کرد و افزود: اتحاد و وحدت بین مسلمانان مخصوصا در این برهه از تاریخ برای حل مشکلات کارگشاست و اگر ما به این وحدت برسیم شاهد شکوفایی بیش از پیش اسلام‌ ناب محمدی خواهیم بود.

علیپور با تأکید بر اینکه اسلام آخرین و کاملترین دین الهی است، گفت: حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده خداوند متعال و اسلام کاملترین دین است، سایر ادیان زیرمجموعه اسلام هستند و مسلمانان جهان می‌توانند با وحدت رویه و به صورت ید واحد با دشمنان اسلام مقابله کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه این وحدت مختص به یک هفته نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل الخطاب و نقش بسیار مهمی که وجود نازنین پیغمبر رحمت در اتحاد و انسجام مسلمانان دارد این وحدت باید در سراسر طول تاریخ و سال‌های متمادی ادامه داشته باشد و این هفته نماد وحدت و یادآور این همدلی و اتحاد است.

وی افزود: دشمن در طول تاریخ و حتی از زمان رسول اکرم به دنبال ضربه زدن به اسلام و حتی صدمه به وجود نازنین رسول اکرم بود و امروز از جمله پیامدهای اتحاد، علاوه‌بر نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمن مقابله با اسلام آمریکایی را که به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب هستند را می‌توان نام برد. در تاریخ کشور خودمان هم شاهد هستیم که با اتحاد بین شیعه و سنی و حتی اقلیت‌های مذهبی زمانی که ید واحد شدیم به اهداف خود رسیدیم که از آن جمله مبارزه با طاغوت و پس از آن پیروزی در عرصه جنگ تحمیلی را می‌توان نام برد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: از دیگر پیامدهای اتحاد را در شکست داعش می‌توان نام برد که به اسم اسلام به دنبال ضربه زدن به اسلام بودند ولی با وحدت کشورهای اسلامی از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و یمن و در رأس آنها حاج قاسم با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت تحت عنایت اهل بیت و رسول خوبی‌ها این توطئه استکبار نیز خنثی شد.

وی افزود: این وحدت باعث شد دشمنی که تا دندان مسلح بود نتوانست اسلام‌ را از بین ببرد و اسلام آمریکایی و حکومت ظلم و جور بر سر کار بیاید و حتی این اتحاد و همبستگی بین مسلمانان باعث تبدیل بزرگترین تهدید به فرصت شد و رویش‌های جدید و بزرگی اتفاق افتاد و اسلام و شیعه به عنوان ابر قدرت به عنوان یک موازنه قدرت در خاورمیانه شکل گرفت و در واقع این نمونه اتحاد عملی بین مسلمانان جهان بود.

علیپور با تأکید بر اینکه اگر تفرقه باشد، اسلام پیشرفت نخواهد کرد، گفت: در طول تاریخ شاهد هستیم خیلی از کشورهای اسلامی از جمله عربستان با آمریکا ارتباط گرفتند ولی الان به این نتیجه رسیدند که ارتباط با آمریکا منافع آنها را از بین برده و بین کشورهای اسلامی منفور می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه آمریکا به دنبال مدیریت استکباری است، افزود: کشورهایی که از آیین خودشان فاصله گرفتند این تفرقه باعث شد که متأسفانه اسلام ضربه بخورد و در امور مختلف باعث عقب ماندگی شود در حالی که با اتحاد و همبستگی قطعا انسان‌های آزادی خواه بیشتری به اسلام رجوع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تفرقه باعث می‌شود اسلام عقب بیفتد، تأکید کرد: اتحاد بین مسلمین اگر به معنای واقعی اتفاق بیفتد در حالی که رمز موفقیت اسلام وحدت کلمه و با هم بودن است که پیغمبر اکرم هم همین کار را کرد مردم را دعوت به عقل‌گرایی کرد و عقل و خرد مردم را باور کرد که موفق شد جامعه اسلامی را شکل دهد ضمن اینکه پیغمبر با اخلاق خوش توانست مردم را به کنار هم بودن و دعوت به قانون کند و توانست در جامعه عرب بت پرست همه را حول محور اسلام ناب گرد هم جمع کند و تاکنون این انقلاب و اسلام ادامه داشته باشد و امیدواریم با اتحاد بیش از پیش به زودی به ظهور امام زمان(عج) منتهی شود.

انتهای پیام
captcha