وحدت امت‌های اسلامی تعالی جهان اسلام را به دنبال دارد
کد خبر: 4172830
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

وحدت امت‌های اسلامی تعالی جهان اسلام را به دنبال دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت تحقق وحدت اسلامی، گفت: تعالی جهان اسلام و زندگی مسالمت‌آمیز برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم و همچنین جاری کردن اخلاق حسنه پیامبر در ابعاد مختلف جامعه از جمله مهم‌ترین نتایج وحدت اسلامی است. 

حجت الاسلام اسکندری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت تحقق وحدت اسلامی، گفت: تعالی جهان اسلام و زندگی مسالمت‌آمیز برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم و همچنین جاری کردن اخلاق حسنه پیامبر در ابعاد مختلف جامعه از جمله مهم‌ترین نتایج وحدت اسلامی است. 

وی با تاکید بر این‌که پیامبر گرامی اسلام(ص) خصلت‌های حسنه‌ بی‌شماری داشتند که باعث شد ایشان به عنوان پیام «رَحمَةٌ لِلعَالَمین» شناخته شوند، گفت: پیامبر اعظم(ص) به دلیل بهره‌مندی از «خُلقٍ عَظیم» نیکوترین و بهترین نمونه اسوه‌ی اخلاقی برای تمام انسان‌ها هستند. 

اسکندری، با بیان این‌که اخلاق حسنه‌ پیامبر گرامی اسلام را می‌توان از جمله خصلت‌های شاخص‌ ایشان نام برد، افزود: به تعبیر قرآن کریم که خطاب به پیامبر فرمود: «وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٖ ‌و بی‌گمان، تو همواره بر خُلق و خویى بزرگ هستى». پیامبر گرامی اسلام، پیامبر مهربانی بود و با قاطبه‌ی مختلف مردم به صورت پدرانه رفتار می‌کردند. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که فقیر و غنی، کوچک و بزرگ در نزد پیامبر(ص) فرقی نداشتند و ایشان با همه به دید یکسان رفتار می‌کردند، ادامه داد: اخلاق حسنه و مهربانی پیامبر گرامی اسلام در برخورد با آحاد جامعه را می‌توان مهم‌ترین اثر جاودانه‌ی ایشان نام برد. 

وی با تاکید بر این‌که الگوگیری مسلمانان از رفتارها و خصلت‌های حسنه‌ رسول اکرم(ص) نتایج بسیار ارزشمندی در جامعه خواهد داشت، افزود: طبق روایت‌، مومن باید از سه منبع خصلت داشته باشد که یکی از این موارد هم پیامبر گرامی اسلام بوده و به عبارتی حسن خلق با مردم است که امت اسلام باید این خصلت‌ها را در خود تقویت کنند. 

اسکندری با اشاره به این‌که در عصر طلایی دوران انقلاب ‌نیز امام راحل منادی وحدت بودند و سالروز ولادت پیامبر(ص) را از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند، گفت: با محوریت این هفته و با تمسک به منش و مقام پیامبر گرامی اسلام، برادران اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع به صورت مسالمت آمیز و در راستای پیشبرد اهداف رسول اکرم(ص) حرکت می‌کنند. 

وی با تاکید بر این‌که یکی از اهداف مهم رسول الله(ص) جاری کردن اخلاق حسنه، مهربانی و حسن اخلاق در جامعه بود، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب وحدت بین امت اسلام در این هفته مورد توجه قرار می‌گیرد. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که جهان اسلام برای تعالی و بالندگی همواره به وحدت نیاز دارد، گفت: این وحدت به ویژه در این برهه از جهان اسلام که دشمنان متوسل به اختلاف افکنی جهان اسلام هستند تا از آب گل آلود ماهی گیری کنند، بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام
captcha