علمای شیعه و سنی اردبیل مبلغ فرهنگ دینی در جامعه‌ هستند
کد خبر: 4172848
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

علمای شیعه و سنی اردبیل مبلغ فرهنگ دینی در جامعه‌ هستند

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده وحدت را عامل پیشرفت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: علمای اهل تسنن و تشیع اردبیل با وحدت و هم‌دلی مبلغ فرهنگ دینی در جامعه‌اند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 10 مهرماه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) در سخنانی به جهاد تبیین در سیره پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در راه تبلیغ فرامین الهی آن چنان با اخلاق نیک با مردم به مدارا و مهربانی رفتار می کرد که همه را مجذوب خود ساخته بود و طوایف و قبایل مختلف که همه دشمن یکدیگر بودند به گرد او جمع شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اخلاق عالی پیامبر اکرم(ص) را رستاخیز عظیم معنوی برای سعادت بشریت عنوان کرد و افزود: اخلاق عالی پیامبر اسلام(ص) امواج انقلاب مقدس اسلام را نخست در جامعه و سپس در جهان پدید آورد و در سایه‌ی این رستاخیز عظیم معنوی پراکندگی به یگانگی، بی‌پروایی به عفت و پاکدامنی و تکبر عرب به تواضع و مهربانی تبدیل شد و انسان‌هایی تربیت شدند که تا همیشه نمونه‌های اخلاق به شمار می‌آیند، در حقیقت اخلاق حضرت محمد(ص) آن قدر عالی و پرارزش است که خدا آن را «خلق عظیم» یاد کرده است.

وی احیا زندگی واقعی بشریت را از دستاوردهای مهم تبلیغ دین پیامبر برشمرد و گفت: بخشیدن حیات معنوی به جامعه بشری، گسترش اخلاق حسنه در بین مردم، از بین رفتن خرافات جاهلیت، احیا یکتاپرستی، عزت دادن به انسانیت و ارزش‌گذاری به زنان جامعه از مهم‌ترین دستاوردهای تبلیغ دینی پیامبر بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل وحدت را عامل پیشرفت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: علمای اهل تسنن و تشیع اردبیل با وحدت و همدلی مبلغ فرهنگ دینی در جامعه‌اند و در مناطق سنی‌نشین شهرستان‌های خلخال و نمین از جمله هشجین، عنبران و ... برنامه‌های مشترک در هفته وحدت با حضور گسترده اهل تسنن و تشیع و علمای دینی به همت ادارات تبلیغات اسلامی خلخال و نمین برگزار شد.

جعفرزاده  تاکید کرد: در اهمیت و ضرورت وحدت و همدلی در میان مسلمانان از دیدگاه قرآن هیچ تردیدی وجود ندارد و قاطعانه می‌توان گفت که یکی از مسائل اجتماعی که قرآن بیش از هرچیز دیگر بر آن تاکید دارد، وحدت میان پیروان اسلام است.

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره پیامبر اعظم(ص) در ایفای مسئولیت‌های مختلف در جامعه گفت: آموزه‌های ارزشمند دین مبین اسلام می‌توانند در تمامی ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی الگوی راهگشای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت برای بشریت باشد.

انتهای پیام
captcha