گرامیداشت میلادالنبی(ص) در ترکمنستان + عکس
کد خبر: 4172960
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

گرامیداشت میلادالنبی(ص) در ترکمنستان + عکس

مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت محمد(ص) با عنوان «رسول اکرم(ص)، نهایت مهر پروردگار» در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان، مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) را در سالن اجتماعات این نمایندگی فرهنگی در عشق‌آباد برگزار کرد.

 در این مراسم که جمع کثیری از ترکمن‌ها و ایرانیان مقیم شرکت داشتند، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، غلام‌عباس ارباب خالص، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان توجه هرچه بیشتر به اصل وحدت و گسترش محبت در پرتو معنویت را مورد تأکید قرار داد.

نوید رسولی، رایزن فرهنگی کشورمان در عشق‌آباد، پیامبر گرامی اسلام(ص) را نقطه اشتراک و اتصال بین مردم دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان دانست و گفت: ولادت رسول اکرم(ص) یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین روزها از نظر مسلمانان است که همواره در طول قرن‌ها، جشن گرفته می‌شده است، چرا که در این روز رسول خدا دیده به جهان گشود، پیغمبری که پیام نور، هدایت و رحمت را برای جهانیان آورد و این‌گونه جهان را برای همیشه دگرگون ساخت و رحمت خداوند بر جهانیان را کامل کرد.

رسولی در ادامه به پنج ویژگی برجسته پیامبر اکرم(ص) در قرآن، یعنی اسوه حسنه بودن، داشتن اخلاق عظیم، پیامبر رحمت، عطوفت و قاطعیت و مردمی بودن و مردم داری اشاره کرد و درباره آنها توضیحاتی داد.

رایزن فرهنگی کشورمان اظهار امیدواری کرد: مسلمانان، صفات و ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و با استناد به شخصیت والای رسول اکرم(ص) بتوانند الگویی برای جامعه جهانی باشند.

در ادامه، گروه سرود رایزنی فرهنگی به اجرای برنامه در وصف پیامبر اسلام(ص) پرداخت. اجرای برنامه‌های هنری، پخش کلیپ، خواندن شعر و مقالات برگزیده درباره خاتم الانبیاء(ص) و اعطای جوایز پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha