ساخت ۱۱ خانه عالم برای استقرار روحانیون در خوشاب
کد خبر: 4172983
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

ساخت ۱۱ خانه عالم برای استقرار روحانیون در خوشاب

مسئول نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی خوشاب گفت: در حال حاضر ۱۳ روحانی در شهرستان خوشاب ساکن هستند و ۱۱ خانه عالم برای استقرار روحانیون ساخته شده است.

خانه عالمحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مشکانی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوشاب، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های تربیتی و فرهنگی شهرستان خوشاب باید تقویت شود، اظهار کرد: این دغدغه در نهادهای مختلف این شهرستان وجود دارد و یکی از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها، استقرار و حضور دائم روحانیت در نقاط مختلف خوشاب برای تبلیغ و انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا، به‌دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم و استقرار روحانیون در روستاها و شهرها است، ادامه داد: هم‌اکنون با اقدامات انجام شده حداقل در چهار نقطه شهرستان خوشاب زمینه 100درصدی حضور روحانی دائم ایجاد شده و در پنج نقطه پیشرفت 60 تا 70درصدی ساخت خانه عالم وجود دارد.

مشکانی با اشاره به اینکه در هفت نقطه از شهرستان خوشاب زمین برای ساخت خانه عالم تأمین شده است، تصریح کرد: قسمتی از این اتفاق در سال‌های گذشته رخ داده و در طی دو ماه گذشته با دعوت، حضور و بازدید میدانی معاونت مالی و عمرانی اداره کل تبلیغات خراسان رضوی، در شهرستان خوشاب، وعده تخصیص بودجه برای تکمیل پروژه‌ها برای سال آینده داده شده است.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوشاب با بیان اینکه یکی از اولویت‌های تبلیغی و اعزام روحانی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، اعزام روحانی برای روستاهای بلوک تکاپ است، گفت: بلوک تکاپ با مجموعه روستاهایی که دارد، تاکنون روحانی دائمی نداشته و امسال با پیگیری چند ماهه، همکاری مردم و خیر محترم، از چند روز قبل، این استقرار صورت گرفت تا روستاهای مجاور نیز برای اقدامات فرهنگی تحت پوشش قرار بگیرند.

وی اظهارکرد: در حال حاضر ۱۳ روحانی مستقر در شهرستان خوشاب ساکن هستند و ۱۱ خانه عالم برای استقرار روحانیون ساخته شده است.

انتهای پیام
captcha