نهاوند میزبان دو رویداد «فداییان قرآن» و «چلچراغ آیه‌ها» شد
کد خبر: 4173150
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶

نهاوند میزبان دو رویداد «فداییان قرآن» و «چلچراغ آیه‌ها» شد

دو رویداد قرآنی «فداییان قرآن» و «چلچراغ آیه‌ها» به‌مناسبت هفته وحدت و ایام میلاد پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) شب گذشته، ١٢ مهرماه در شهرستان نهاوند برگزار شد.

اجتماع قرآنیبه گزارش ایکنا از همدان، به‌مناسبت هفته وحدت و ایام میلاد پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) دو برنامه «فداییان قرآن» و «چلچراغ آیه‌ها» با حضور مرتضی خدامی، نابغه قرآنی کشور، جمعی از مسئولان استانی، قرآنیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، شب گذشته، ١٢ مهرماه در مصلی بزرگ نهاوند برگزار شد.

همچنین جشن چلچراغ آیه‌ها و اختتامیه مسابقات قرآنی با حضور مرتضی خدامی و مسئولان شهرستان نهاوند و شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن و عترت بسیج پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس شاهزاده محمد این شهرستان برگزار شد.

در این برنامه که به همت شورای قرآن، دارالقرآن بسیج، اداره تبلیغات اسلامی و آستان مقدس شاهزاده محمد این شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام حسین گروسی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند از قرآن به‌عنوان معجزه پیامبر اسلام(ص) و راهنمای بشر یاد کرد و گفت: کسی که در مسیر قرآن گام بردارد، گمراه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن شفای همه دردهای انسان است، افزود: اداره تبلیغات اسلامی نهاوند برنامه‌های متعدد قرآنی را در طول سال دارد که برگزاری مسابقات قرآنی، دوره‌های آموزشی ویژه سنین مختلف، برگزاری محافل انس با قرآن و... از جمله این برنامه‌هاست.

در ادامه جواد سلگی، مدیر دارالقرآن بسیج و رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن شهرستان نهاوند گفت: مسابقات قرآن و عترت بسیج امسال در حدود 23 رشته با حضور بیش از یک هزار و 80 نفر در مقاطع مختلف در شهرستان  نهاوند در مرحله مقدماتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه بعد از مرحله مقدماتی مرحله شهرستانی برگزار و نفرات برتر مشخص شدند، افزود: در این اجتماع از 74 نفر برگزیده این مسابقات تقدیر شد. از این تعداد 35 نفر در رتبه‌های اول به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.

این مراسم با تجلیل از قاریان ممتاز و اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی از سوی مرتضی خدامی همراه بود.

یادآور می‌شود، مرتضی خدامی، حافظ کل قرآن کریم، حافظ نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه، مسلط به تفسیر قرآن به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی، حافظ دعاهای صحیفه سجادیه و مفاتیح‌الجنان، حافظ موضوعی اشعار منتخب فارسی و عربی، محقق و پژوهشگر در زمینه طب اسلامی و... است که از سنین دو سالگی حفظ قرآن را شروع کرده و در حدود سن سه سالگی موفق به حفظ دعای کمیل شده است.

انتهای پیام
captcha