مراسم گرامیداشت هفته وحدت در مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس برگزار شد
کد خبر: 4173190
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

مراسم گرامیداشت هفته وحدت در مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور علمای اهل تشیع و تسنن در مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، امروز، 13 مهرماه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت که با حضور علمای اهل تشیع و تسنن در مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس برگزار شد، گفت: خداوند متعال نسبت به تکریم و گرامیداشت مقام و منزلت حضرت محمد مصطفی(ص) توجه ویژه‌ای دارند، بنابراین مسلمانان باید نسبت به این مهم همچنان اهتمام بورزند تا رضایت و خشنودی خداوند متعال حاصل شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: جامعه‌ای که حضرت محمد(ص) در آن حیات داشتند جامعه بربری و سراسر توحش بود ولی ایشان به‌واسطه کرامات الهی که داشتند توانستند آنجا را به مدینه فاضله تبدیل کنند.

وی گفت: خداوند متعال خود به حضرت محمد(ص) علم عظیم عطا کرد، به‌طوری که ایشان توانست با تمسک به این علم بشریت را تربیت کرده و خود به رحمت‌العالمین تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام فیاضی در ادامه با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) به معنای واقعی کلمه محور وحدت هستند، اضافه کرد: تنها شخصیتی که توانست مدیریت واحد جهانی را به منصه ظهور برساند، فقط رسول گرامی اسلام(ص) است، بنابراین رئیس‌جمهورهای خون‌ریز آمریکا  گرچه در زمینه ایجاد مدیریت واحد جهانی شعار می‌دهند، ولی هرگز نمی‌توانند به این مهم نائل شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: فقط به از وسط نصف کردن رودخانه و شق‌القمر نمی‌توان معجزه گفت، به‌طوری که برخی از اقدامات و تصیمات حضرت امام خمینی(ره) در حد و اندازه معجزه و شاهکار است، که نام‌گذاری هفته وحدت یکی از این موارد است.

وی به اهتمام حضرت محمد(ص) برای جلوگیری از ترویج و گسترش روحیه نژادپرستی در صدراسلام اشاره کرد و گفت: بنابراین باید روش و منش ایشان را برای خودمان الگو قرار دهیم و بپذیریم که نه‌تنها شیعه و سنی بلکه پیروان ادیان توحیدی و حتی فراتر از آن همه مخلوقات عالم هستی جزوی از یک خانواده بزرگ هستند.

حجت‌الاسلام فیاضی ضمن اشاره به اشتراکات موجود بین شیعه و سنی و ضرورت تأکید بر آن گفت: اختلاف در احکام بین علما و شیعه امری عادی است، آنچه حائز اهمیت است، باور داشتن به یک خداوند، قبله و کتاب واحد است؛ پس نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام با عناوین مختلف از افتراقات سوءاستفاده کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: خداوند متعال به ابنای بشر نعمات زیادی را اعطا کرده، ولی فقط در یک مورد به بشریت منت گذاشته است آن هم به بعثت رساندن حضرت محمدمصطفی(ص) است، چراکه ایشان را بهعنوان یک انسان کامل، راهنما و الگو خلق کرده و در مسیر بشریت قرار داده است تا بتواند خود را به سعادت دنیوی و اخروی برساند.

انتهای پیام
captcha