نقش کلیدی وقف در رونق جامعه
کد خبر: 4173206
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان بیان کرد:

نقش کلیدی وقف در رونق جامعه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با اشاره به اینکه وقف به عنوان یک سنت حسنه یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دوراندیشی و تأمين آینده مسلمانان است، گفت: افراد با وقف اموال، زمین و ... می‌توانند در حل بسیاری از مشکلات جامعه اثرگذار شوند.

حجت الاسلام قرائی رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان

حجت‌الاسلام امین قرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان در گفت و گو با ایکنا از گلستان به مناسبت دهه وقف گفت: وقف عملی بوده که انسان به انتخاب خود و در کمال صحت و سلامت، اموال و دارایی خود را از مالکیت مجازی اش خارج می کند و به مالکیت حقیقی آن، یعنی خداوند بر می‌گرداند تا در راه رضای خدا، به همنوعان خود ببخشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه وقف به عنوان یک سنت حسنه یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دوراندیشی و تأمین آینده مسلمانان است، ادامه داد: افراد با وقف اموال، زمین، املاک و... در حوزه‌های متفاوتی همچون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشت، علم و... می توانند در حل بسیاری از مشکلات جامعه اثرگذار شوند.

حجت‌الاسلام قرائی ضمن تأکید بر اینکه بعضی موقوفات در روستاهای استان هنوز ثبت رسمی نشده‌اند، بیان کرد: به دلیل عدم ثبت رسمی موقوفات در گذشته، مورد تعدی و تجاوز افراد سواستفاده گر قرار می‌گرفت، لذا امروزه با توجه به فرهنگ‌سازی، مشکلات حقوقی املاک و قیمت زمین در جامعه، اکثر افراد با ثبت رسمی موقوفات آنان را از گزند طمع متجاوزین حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به تغییر روز وقف به 11 مهرماه، از برنامه‌های دهه وقف خبرداد و افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزارشهدا و امامزاده عبدالله(ع)، افتتاح کارگاه‌های تولیدی طرح شمیم خدمت، بهره‌برداری از پروژه مسکونی موقوفات، محافل انس با قرآن، برگزاری همایش تجلیل از یاوران وقف، دیدار با مسئولین شهرستان و استان، برگزاری یادواره شهدای شهرستان، زنگ انشای وقف در مدارس، برگزاری جشن‌های میلاد از جمله اقدامات صورت گرفته در دهه وقف خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه در رابطه با وقف‌های قرآنی گفت: متأسفانه علی‌رغم تبلیغات فراوان در زمینه وقف‌های قرآنی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی، مردم ما در این حوزه‌ها وقف‌های قابل بیانی نداشتند.

انتهای پیام
captcha