حمله موشکی بی‌سابقه مقاومت به سرزمین‌های اشغالی + فیلم
کد خبر: 4173434
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

حمله موشکی بی‌سابقه مقاومت به سرزمین‌های اشغالی + فیلم

آژیرهای خطر صبح امروز شنبه در کل منطقه «غلاف غزه» نزدیک مرز نوار غزه و نیز در منطقه تل‌آویو به صدا درآمدند. رسانه‌های اسرائیلی از حملات موشک‌های سنگین و دوربرد به تل‌آویو و دیگر شهرهای صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه، 15 مهر  از حمله راکتی گسترده مقاومت فلسطین در نوار غزه به اراضی اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند که صدها راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور و برخی مناطق در مرکز اراضی اشغالی شلیک شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که  شهرک‌های سدروت و اشکلون هدف بمباران شدید قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: در پی بمباران تعداد زیادی شهرک از جنوب تل‌آویو تا شمال مرز غزه و شهرک‌های اطراف غزه، بئرشبه و آراد در نقب، گنبد آهنین فعال شد و آژیر خطر به صدا درآمد. رادیو ارتش اشغالگر اعلام کرد که شهرداری رامت گان در شرق تل آویو از افتتاح پناهگاه‌ها خبر داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در ساعات آینده با مقامات ارشد نظام امنیتی دیدار خواهد کرد. به نوبه خود، شبکه 13 اسرائیل گزارش داد که بر اثر اصابت موشک غزه به ساختمانی در عسقلان اشغالی، 4 شهرک‌نشین مجروح شدند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اعلام کردند که بسیاری از شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی زیر باران حملات راکتی مقاومت قرار دارد و آژیر خطر در بخش وسیعی از اراضی اشغالی از جنوب تا شمال به صدا درآمده است.

بنا بر گزارش این رسانه‌ها، دو ساختمان در شهر عسقلان مستقیماً هدف راکت‌های مقاومت قرار گرفته است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی تأکید کرد که مقاومت، تل‌آویو را با موشک‌های سنگین و دوربرد هدف قرار داده است.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که حمله راکتی گسترده مقاومت به اراضی اشغالی از نیم ساعت پیش ادامه دارد و متوقف نشده است.

اسارت یک نظامی صهیونیست

همزمان با عملیات زمینی، هوایی (پهپادی) و دریایی مقاومت برای هدف قرار دادن مناطق اشغالی اطراف غزه شلیک پیاپی موشک و راکت از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد تا این لحظه بیش از ۳۰۰ فروند راکت و موشک به سمت اهداف صهیونیستی شلیک شده است در این میان گفته می‌شود پهبادهای انتحاری و رزمی مقاومت نیز وارد معرکه شده‌اند.
منابع خبری اعلام کردند که در این حملات تا این لحظه یک صهیونیست کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند که برخی از آن‌ها وضعیتشان وخیم است.
این منابع می‌گویند که فرد صهیونیست در شهرک اشدود کشته شده و در حملات مستقیم راکتی به شهرک‌های عسقلان، بئرالسبع وکریات غات چندین صهیونیست هم زخمی شده‌اند.
از سوی دیگر برخی منابع خبری از شهادت دو نیروی مقاومت در غزه و مجروح شدن پنج نفر دیگر و انتقال آن‌ها به بیمارستان شهدای الاقصی (غزه) خبر دادند.
برخی منابع همچنین اعلام کردند که نیروهای مقاومت توانستند یک صهیونیست را به اسارت خود در آورند.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد که ده‌ها خودرو در شهر عسقلان در پی حملات راکتی مقاومت آتش گرفته‌اند.

همچنین برخی منابع از درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در نوار مرزی باریکه غزه خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که شهرداری رمات گان در شرق تل‌آویو در پی حملات راکتی مقاومت درهای پناهگاه‌ها را به روی صهیونیست‌ها گشوده است.

 شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در خبری مدعی شد که احتمالاً مبارزان مسلح فلسطینی تحت پوشش حملات راکتی به اراضی اشغالی، به داخل شهرک‌های صهیونیستی مجاور نفوذ کرده‌اند.

در همین حال، روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت هم از آماده‌باش نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی و آمادگی جهت مقابله با هرگونه عملیات نفوذ مبارزان مقاومت به داخل مناطق صهیونیست‌نشین خبر داد.

صداهای انفجارهای متوالی در غزه نیز به دلیل تلاش سامانه گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های شلیک شده مقاومت شنیده شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت، آژیرهای خطر در منطقه بزرگ تل‌آویو فعال شدند.

او همچنین افزود، سامانه گنبد آهنین برای مقابله با حملات گسترده به شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعال شده است. به گفته سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی،‌ سامانه گنبد آهنین در پی حملات گسترده به شهرک‌های جنوب تل‌آویو تا شمال غزه، شهرک‌های غلاف غزه، بئر السبع و منطقه عراد در نقب فعال شدند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد، حملات موشکی گسترده‌ای از غزه انجام شده و صدای آژیرهای هشدار در جنوب تل‌آویو، اسدود، عسقلان،‌ در پایگاه هوایی بالماخیم در جنوب تل‌آویو و صدای انفجارهایی در غرب قدس اشغالی شنیده شده است.

به دلیل وضعیت امنیتی تمام مدارس غزه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.

منابع محلی به الجزیره گفتند، مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای اشغالگر در چندین نقطه در مرزهای شرقی غزه شده است.

گردان‌های القسام نیز اعلام کرد، محمد ضیف (ابوخالد) فرمانده ستاد در گردان‌های القسام به زودی بیانیه‌ای برای ملت فلسطین و جهان اسلام و عرب منتشر خواهد کرد.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک شهرک‌نشین زن در تل‌آویو بر اثر شلیک موشک از نوار غزه خبر داد.

 

انتهای پیام
captcha