نتانیاهو: در وضعیت جنگی قرار داریم/ ممنوعیت تجمع‌ها در فلسطین اشغالی و آغاز حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه
کد خبر: 4173538
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

 نتانیاهو: در وضعیت جنگی قرار داریم/ ممنوعیت تجمع‌ها در فلسطین اشغالی و آغاز حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه صهیونیست‌ها هم‌اکنون در وضعیت جنگی قرار دارند، از شهرک‌نشینان خواست به دستورات ارتش و نیروهای امنیتی عمل کنند در همین حال، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد مدارس برای یک میلیون دانش‌آموز ساکن مرکز و جنوب سرزمین‌های اشغالی، امروز و فردا تعطیل خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» که امروز توسط رزمندگان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنگ هستیم و جنگ را خواهیم برد.

نتانیاهو در ادامه اضافه کرد: «من از شهروندان اسرائیلی می‌خواهم به دستورات ارتش و نیروهای امنیتی عمل کنند. حماس حمله مرگبار و غافلگیرانه‌ای را علیه اسرائیل و شهروندانش به راه انداخت».

او در ادامه افزود: «من دستور داده‌ام در عملیاتی گسترده شهرک‌ها از تروریست‌ها پاکسازی شوند».

در همین حال، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد مدارس برای یک میلیون دانش‌آموز ساکن مرکز و جنوب سرزمین‌های اشغالی، امروز و فردا تعطیل خواهد بود.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که فقط مراکز تجاری باز خواهند بود که در نزدیکی پناهگاه‌ها قرار دارند.

براساس بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، تجمع بیش از ۵۰ نفر در داخل ساختمان‌ها و تجمع بیش از ۱۰ نفر در بیرون از ساختمان‌ها ممنوع است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد این وضعیت تا ساعت ۶ عصر یکشنبه ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم تمدید می‌شود.

گالانت: حماس علیه اسرائیل اعلام جنگ کرده است

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز، شنبه، 15 مهر پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» از سوی مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) درباره وضعیت امنیتی سرزمین‌های اشغالی تشکیل جلسه داد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴»، گالانت پس از ارزیابی وضعیت نبرد در مقر وزارت جنگ اسرائیل، مدعی شد: «حماس مرتکب اشتباه بزرگی شده و علیه اسرائیل اعلام جنگ کرده است».

وزیر جنگ صهیونیست‌ها در ادامه اذعان کرد: «همه سربازان اسرائیلی در هر نقطه‌ای علیه دشمن می‌جنگند؛ اسرائیل در این نبرد پیروز خواهد شد».

 منابع صهیونیستی شمار کشته‌های عملیات طوفان الاقصی علیه این رژیم را تا این ساعت، 22 و شمار زخمی‌ها را 500 نفر اعلام کردند. 

آغاز حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه

کانال 13 عبری رژیم صهیونیستی گزارش داد: ارتش اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه غزه آغاز کرد.

بنابر این گزارش ارتش اسرائیل اعلام کرد: عملیات نفوذ زمینی به غزه بخشی از عملیات ما خواهد بود و انتظار می‌رود ده‌ها هزار تن از نیروهای ذخیره فراخوان داده شوند.

خبرنگار نظامی کانال 13 عبری گزارش داد: درگیری بین ارتش اسرائیل و نیروهای القسام در 7 شهرک اطراف غزه ادامه دارد.

منابع فلسطینی گزارش دادند: جنگنده‌های اسرائیلی یکی از مواضع مقاومت در غرب رفح در جنوب غزه را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که ده‌ها جنگنده در حال بمباران اهداف حماس در غزه هستند.

انتهای پیام
captcha